Daniel Šuljić u Pulskoj filmskoj tvornici

Razgovor s renomiranim autorom putem skypea vodio je pulski animator Draško Ivezić (Z. ANGELESKI)
Razgovor s renomiranim autorom putem skypea vodio je pulski animator Draško Ivezić (Z. ANGELESKI)

Ljubitelji kvalitetnog umjetničkog animiranog filma koji nisu ovisni samo o njegovom komercijalnom, konvencionalnom estetskom izričaju, mogli su sinoć u Klubu Pulske filmske tvornice uživati u retrospektivi Daniela Šuljića, a nakon projekcije njegovih 12 filmova i sudjelovati u razgovoru s ovim nagrađivanim zagrebačko-bečkim animatorom, koji je preko skypea moderirao pulski animator Draško Ivezić. U prilog Šuljićeva renomea govori i činjenica da je on i umjetnički ravnatelj zagrebačkog svjetskog festivala animiranog filma Animafest.

Vrstan crtež, osebujan umjetnički senzibilitet, beskompromisan i eksperimentalan duh iskazuju se već u maštovitim i lucidnim studentskim Šuljićevim radovima za pohađanja animacije u Beču - od "Večernjih zvona" iz 1993. u kojima se, ne bez ostvarene nostalgičnosti, poigravao kolažem starih novinskih skijaških fotografija i portreta, do toplog, poetskog, narativno zaokruženog animiranog filma "Sunce, sol i more" iz 1997., koji mu je bio diplomski rad. Tematski i tehnički raznovrsni, radovi su mu, pored olovke, često realizirani u nekonvencionalnoj tehnici ulja na staklu te zrncima kave na staklenoj podlozi.

- Mijenjao sam stilove jer su mi određene tehnike odgovarale određenoj temi. Melankoličnom zvuku i slici u filmu "Sunce, sol i more" odgovarala je tehnika kave, a shizoidan, šlampav crtež u tehnici ulja na staklu odgovarao je u "Kolaču" i "Filmu s djevojčicom", pojasnio je Šuljić.

Preko skypea je prisutnima pokazao i svježe crteže svog budućeg filma, a koji će se, kako je rekao, baviti čovjekom koji preko interneta olako daje podatke o sebi. "Odustajemo od privatnosti zbog nepromišljenosti", kaže autor.

Ponajbolje recepcije izazvao je njegov film iz 1997. "Kolač", o problemu ostvarivanja zajedničkog jezika među ljudima i banalnim povodima za tepke sukobe. Draško Ivezić pitao je autora koliko je uspjeh tog filma utjecao na njegov daljnji rad.

- To s uspjehom dođe i prođe, pa opet dođe i prođe. To je tako manje bitno. Bitno je realizirati ideju, film. "Kolač" je relativno konvencionalan film. Najviše se sviđa onima koji nisu u animaciji, a ljudi do čijeg mišljenja držim smatraju da je moj najbolji film "Kratki život", rekao je autor. Potonji film iz 2007. potpisao je zajedno s Johannom Freise, a taj snažan, sumoran film o djevojci koju brutalno gazi suvremeno društvo jedan od rijetkih koji nije crno-bijeli već u boji. (Zoran ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter