Danas titanski pothvat: Izvlačenje "Coste Concordije"

U ovaj iznimni pothvat bit će uključena 22 broda i osam platformi (Reuters)
U ovaj iznimni pothvat bit će uključena 22 broda i osam platformi (Reuters)

Priča Umažanke Zorane Turković koju je naš list objavio dan nakon tragedije na moru u kojoj je smrtno stradalo 32 putnika kruzera "Costa Concordia" znakovita je za sve ono što se događalo te kobne noći, 13. siječnja 2012. godine pred otokom Giglio u Tirenskom moru, kada je kapetan broda Francesco Schettino samovoljno skrenuo s kursa te usmjerio golemi brod na opasne hridi i plićak ispred otoka.

"Sjedili smo na večeri kad se oko 22 sata osjetio udarac. Brod se potom počeo sve više i više naginjati. Govorili su nam da je sve u redu i da se vratimo u kabine, no zatim su nas poslali na palubu. Tek je oko sat vremena kasnije zazvonilo za uzbunu", ispričala je našem listu Zorana Turković, koja je bila na krstarenju Mediteranom. Brod je plovio pod kapom talijanske kompanije Costa Crociere u većinskom vlasništvu Amerikanaca, tvrtke Carnival. Među hrvatskim putnicima, osim Zorane, njenog supruga Danielea i kćeri Ariane, bile su još i obitelji Šiljeg iz Umaga, Makovac iz Savudrije, Škopac-Verbanac iz Rapca i Knežević iz Zagreba; svi su stigli na kopno i nisu ozlijeđeni.

U vrtlogu procesualnih vijuganja i sudskih bitaka oko isplate odšteta gubi se iz vida suština onoga što se dogodilo 13. siječnja 2012. godine: nepromišljeni potez kapetana broda i neodgovorno ponašanje ostalih časnika na komandnom mostu prouzročili su smrt 32 osobe. Sad će sud u Grossetu, u regiji Toskana, morati dokazati i sankcionirati odgovorne. Na optuženičkoj klupi je kapetan broda Francesco Schettino, a ostali članovi posade protiv kojih je podignuta krivična prijava uspjeli su se nagoditi sa sudom pa su im izrečene smiješne zatvorske kazne: od godinu do godinu i pol, nevjerojatno!

"Ljudi su panično vrištali, bježali s jedne strane na drugu, tražili svoje najbliže, mislili samo kako da spase živu glavu. Totalni kaos i histerija... Bilo je puno male djece.

Mi smo bili bez pojaseva za spašavanje jer nam nisu dali da idemo po njih u kabine, a drugdje ih više nije bilo. Kad su počeli spuštati čamce za spašavanje bili smo u strahu kako će sve to završiti, hoće li se prevrnuti, nekima su pucali konopci... Nitko se nije držao pravila da se prvo spašavaju žene i djeca. To ne možete shvatiti sve dok se ne nađete u tako strašnoj situaciji", ispričala je našoj novinarki Zorana Turković.

Trup broda i dalje je u plićaku ispred obale otoka Giglio. Američka (Titan Salvage) i talijanska (Micoperi) kompanija sastavile su plan izvlačenja trupa, posao vrijedan oko 500 milijuna eura, titanski pothvat bez presedana u povijesti.

Pripremni radovi su okončani i u ponedjeljak oko šest sati, ako vremenske prilike budu pogodne, započet će najteža faza: trup će se pokušati vratiti u vertikalni položaj da bi ga se doteglilo najvjerojatnije u luku u Livornu.

Radi se o brodu dugom oko 300 metara i teškom 114.500 tona. Oko trupa izgrađena je čelična struktura teška 30.000 tona, četiri puta teža od Eiffelovog tornja. U titanski pothvat uključena su 22 broda i osam platformi. (piše E. VELAN)

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU OD PONEDJELJKA


Podijeli: Facebook Twiter