Danas se zbog asfaltiranja za sav promet zatvara Vodnjanska ulica u Fažani, takav će režim biti na snazi do ponedjeljka 18. siječnja, a tko god je naumio u tom razdoblju do Peroja ili Barbarige, morat će se uputiti okolnim pravcem preko Vodnjana. Zabrana prometa odnosi se na 400 metara dugu dionicu od raskrižja s Ulicom 1. maja (skretanje za bivši Badel) do raskrižja za Peroj.
Loše vrijeme odgađa radove
"Obilazni pravac iz smjera Peroja i Barbarige prema Fažani i Puli, te obrnuto, osigurat će se kroz grad Vodnjan. U slučaju nepovoljnih vremenskih uvjeta radovi se odgađaju. Molimo učesnike u prometu za razumijevanje i poštivanje privremene regulacije prometa", poručili su iz pulskog poduzeća Cesta koje od konca studenog gradi ovu županijsku cestu i obližnje parkiralište iza mjesnog groblja.
S obzirom da ovom cestom vozi i autobusi prigradskih linija Pulaprometa, novonastaloj se situaciji prilagodio i pulski prijevoznik. Zatvorenu cestu "premostit" će s dva autobusa i presjedanjem putnika.
"U petak od 13.45 sati, zbog zatvaranja Vodnjanske ceste u Fažani Pulapromet će za prometovanje na liniji Pula-Fažana-Peroj-Fažana-Pula koristiti dva autobusa na način da će autobus iz Pule po dolasku u Fažanu iskrcavati putnike u Ulici 1. maja i potom će se putnici preseliti u autobus koji će čekati na cesti za Peroj i nastaviti liniju. Na isti će se način organizirati i prijevoz iz Peroja prema Puli", piše u priopćenju Pulaprometa. Ovakav će režim prometovanja trajati do ponedjeljak kada se očekuje završetak asfaltiranja Vodnjanske ceste.
Gotovo dva se mjeseca promet odvijao preko gradilišta uz naizmjenično propuštanje vozila, a od ovog se tjedna vozilo obilazno preko Ulice 1. maj. To sada nije moguće jer se tim pravcem ipak zahvaća i jedan dio Vodnjanske, kojem predstoji asfaltiranju. Jasno je pak da će kroz ova četiri dana vozači preko Vodnjana voziti i desetak kilometara dužom relacijom. Nije li se stoga mogla naći alternativa ovakvom obilasku? Iz Općine Fažana saznajemo da se razmatrala mogućnost da se osigura i kraći obilazak, primjerice kroz "Prvomajsku" pa putem kroz šumicu prema kampu Pineta i Peroju, no tako se ne bi mogli zadovoljiti strogi uvjeti sigurnog odvijanja prometa.
- Razmišljali smo o takvim mogućnostima, ali ti pravci nisu prometnice, to su putovi širine dva, dva i pol, najviše tri metra. A obilazni se promet mora regulirati preko prometnica. Tuda se ne bi mogao odvijati promet, kamoli u dva smjera, i izvođač radova to jednostavno ne bi mogao prijaviti nadležnima, rekao nam je fažanski donačelnik Radomir Korać.
Dovršit će prije roka
Sretna je okolnost da asfaltiranje Vodnjanske ujedno označava i brzi završetak radova koji su počeli koncem studenog. Kako smo tada pisali rok za dovršetak radova iznosio je 75 dana otkako je Općina Cestu, kako se to stručno kaže, uvela u posao. U Općini su se dovršetku radova nadali do konca siječnja, a blago vrijeme ove zime i dodatno je ubrzalo radove.
Rekonstrukcija Vodnjanske, izrazito prometne ceste u naselju i opasne s obzirom da nije imala nogostup, provlačilo se fažanskim općinskim planovima već 14 godina. Prije dvije godine izgrađena je oborinska odvodnja, a sada se, prvenstveno zahvaljujući okončanom izvlaštenju zemljišta za nogostup, primiče i izgradnja kompletne površine. Paralelno s cestom, gradi se i obližnje parkiralište, što će Općinu ukupno koštati gotova dva milijuna kuna. (Zvjezdan STRAHINJA)