Damir Kajin je malo zabrijao

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Jeste li prijatelji s Damirom Kajinom na Facebooku? Niste? Nema veze, on će već naći načina da stigne do vašeg "zida"! Sponzorirani Facebook oglasi novi su komunikacijski kanal koji je nekadašnji saborski zastupnik "iskopao" kako bi pred očima javnosti nastavio dekonstrukciju vlastitog političkog nasljeđa i obračun sa strankom s kojom je u "skladnom 
braku" živio više od dva desetljeća. 

Svaki saziv Hrvatskog Sabora do sada imao je svoje političke zvijezde, zastupnike koji su zbog retorike, stila, stava ili osobnosti bili u fokusu interesa javnosti i zbog toga svakim 
svojim javnim nastupom, bio on važan ili trivijalan, kao magnet privlačili pažnju medija. U gotovo svakoj stranci nađe se bar netko takav. Tako je u aktualnom sazivu, u kojem je pozornost sedme sile najviše usmjerena u pravcu Ivana Pernara iz Živog zida i mostovca Mire Bulja, a tako je bilo i kad su se, svaki u svom razdoblju, svakodnevno pratili i citirali primjerice Anto Đapić, Tonči Tadić, Boro Grubišić, Pero Kovačević, Branko Vukšić 
ili Miroslav Rožić. 

Po stažu na Markovom trgu najdugovječniji među tim zastupnicima miljenicima medija 
definitivno je Damir Kajin. Status "političke zvijezde" i njemu je, tijekom mandata u svih pet saziva Sabora, držao širom otvorena vrata medija, što je on, više nego bilo tko drugi, obilato koristio. Postojala je u to vrijeme pošalica koja je kružila među lokalnim novinarima o tome kako se Kajin javio s autoceste prema Zagrebu da bi, s obzirom da je jedno vrijeme u tunelu bio bez signala, provjerio da ga možda nije tko u međuvremenu tražio 
za kakvu izjavu. Naravno radilo se o pretjerivanju, ali kako u svakom pretjerivanju ima i djelić istine, tako je i u ovoj istina da su novinari i Damir Kajin dugo godina živjeli u svojevrsnoj simbiozi. Oni jer su imali medijski atraktivnu osobu spremnu komentirati sve od geopolitike do primjerice uzgoja školjaka, a on jer je imao pažnju koja mu je bila potrebna. No sve ima svoj kraj, pa tako i zastupnički mandat ili pažnja medija. Baš kao i 
u životu, porazi su i u politici sastavni dio igre, a većina velikih igrača zna kako se dostojanstveno nositi s njima. Damir Kajin odabrao je drugi put. Umjesto stvaranja ozbiljne političke platforme na kojoj će temeljiti svoj nastavak bavljenja politikom njegovi javni nastupi u postideesovskom razdoblju pretvorili su se u beskonačno ponavljanje istih teza i optužbi, te kontinuirani i ponavljajući kriticizam bez prave argumentirane kritike. Sto puta ponovljena priča o ?špilji razbojničkoj? i "kriminalcima" o kojima bi, ako ima čvršćih saznanja i dokaza od razine "čuo sam, priča se ili svi znaju", političar s više od četvrt stoljeća političkog staža morao izvijestiti nadležne organe države koju je stvarao, vremenom su umorili i medije i javnost. Kajin je negdje putem izgubio i vjerodostojnost i relevantnost, o čemu govori kako njegov, tako još više izborni rezultat njegove nekadašnje stranke u nekoliko zadnjih izbornih procesa. Zbog toga su i mediji, ni slobodniji ni neslobodniji nego u vrijeme kada je obijao vrata redakcija, jednostavno vremenom izgubili interes za vrstom sadržaja koje nudi. No kao i svake druge ovisnosti, tako se i one o potrebi prisutnosti i privlačenja pažnje javnosti teško riješiti. Tako 
Kajin prostor za nastavak svog "obračuna s njima, s nama i sa svima" i potragu za pažnjom, već neko vrijeme pronalazi na internetskim portalima na kojima upisi, najčešće u nikakvoj korelaciji s temom često naliče trolanju. U najnovije vrijeme, eto, svoje ?dnevne doze ogorčenog bivšeg IDS-ovca? dijeli i putem sponzoriranih oglasa na Facebooku. Što bi današnji klinci rekli, Damir je malo zabrijao. Šteta! (M. PAVLOVIĆ)



Podijeli: Facebook Twiter