Damir Avdić nije bosanski psiho

Damir Avdić u Monteparadiso klubu (Z. ANGELESKI)
Damir Avdić u Monteparadiso klubu (Z. ANGELESKI)

Pustimo na tren njegovu angažiranu poetiku i gromoglasni rif gibson gitare s Marshalla. Mediji rijetko bosanskog glazbenika, pjesnika i pisca Damira Avdića dodatno oslovljavaju i kazališnim umjetnikom, no bolje upućeni u rad ovog osebujnog, beskompromisnog i postojanog tuzlanskog underground umjetnika s ljubljanskom adresom, znaju da su teatar i kazališni izraz također važno Damirovo artističko stanište.

To se za njegova sinoćnjeg nastupa u Monteparadiso klubu u podzemlju Rojca moglo posebno doživjeti za iznimno uvjerljivih interpretacija dviju tužnih pjesama/priča "Fadil"  i "Muharem", s posljednjeg albuma "Human Reich". Toliko tužnih da se moraš nasmijati.

Olako preskačući Avdićevu autorsku slojevitost, a još više senzibilnost njegove poezije, površni mediji i superiorni kritičari-stilisti svojedobno su mu zbog tog umjetnički posve legitimnog lucidnog pogleda nadjenuli - posve pogrešno i nepošteno - naziv "bosanski psiho". Kao da je riječ o jeftinom umjetnikovom promišljenom marketingu.

Onaj tko pozornije čita njegove zbirke pjesama ili tekstove s albuma, itekako će, unatoč nemalom broju psovki, pronaći itekako senzibilnog umjetnika i opus koja izravno progovara o okrutnoj i bešćutnoj stvarnosti koju, budimo iskreni, jedva podnosimo. Uza sve, treba hrabrosti i autorskog integriteta da bi sam s gitarom izašao na scenu te, kao sinoć, punih sat i pol obračunavati se s tom stvarnošću, bilo to "Bratstvo i jedinstvo", energično izvedenom pjesmom s albuma "Život je raj" ili "Mrtvi su mrtvi" s istoimenog debi albuma iz 2008. godine. Pritom uvodno navedene pjesme "Fadil" i "Muharem" o običnim ljudima, gubitnicima koji nisu luzeri, pretpostavljam politički angažiranim skladbama poput izvedenih "Human Reich" ili "Bakunjine".

Prije mjesec i pol dana u pulskom kinu Valli prikazan je dokumentarni film slovenskoga redatelja Dušana Moravca "Pravi čovjek za kapitalizam - Damir Avdić". Njegov odgođeni silazak s filmskog platna u podzemlje Rojca bio je sinoć poslastica za sve brojne poštovatelje njegova lika i djela. (Z. ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter