Dajte mi onaj lijek iz reklame!

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Reklamna kampanja farmaceutskih tvrtki u posljednje je vrijeme toliko agresivna da se pocinjemo pitati što se dogada sa zdravljem nacije. Izloženi smo seriji reklama za lijekove protiv visoke temperature i bolova, za raznovrsne pripravke za bolju probavu, bolji libido, bolju cirkulaciju..., "a za sve ostalo pitajte svog lijecnika i ljekarnika", završni je dio recenice koja se bezbroj puta dnevno emitira na televiziji na kraju reklame.

Doista, što ljudi pitaju svoje ljekarnike? Provodi li se reklamna kampanja zbog manje prodaje i borbe proizvodaca za preostalo tržište? Jesmo li previše zdravi pa treba potaknuti potrošnju?

- Tocno je da je u sijecnju i veljaci pala prodaja lijekova bez recepta, a reklame izvuku iz mrtvih svaki lijek, potvrduje nam mr. Ivanka Živkovic, voditeljica najfrekventnije pulske ljekarne, one na Giardinima. "Ponekad nam dodu kupci i vele - dajte mi onaj lijek što se reklamira na televiziji. Nedavno su tražili onaj novi lijek protiv bolova s reklame. Na koncu smo shvatili da je rijec o Andolu 300, lijeku koji je odavno u upotrebi. Reklama cini cuda. Tako je i s Epimenom, koji se prodaje tri ili cetiri puta više nego drugi pripravci poput Viagre, veli mr. Živkovic.

Zanimalo nas je kakvo iskustvo imaju u drugim ljekarnama. Farmaceutkinja Irena Grahovac, vlasnica ljekarne Šijana, veli da je povecana prodaja Epimena pokazatelj zanemarenog problema, tabu teme o kojoj pacijenti nemaju s kim razgovarati.

Na naše pitanje kakav je uopce utjecaj reklama na prodaju lijekova bez recepta mr. Grahovac odgovara da su reklamne kampanje preagresivne jer se kod jednog dijela ljudi stvara averzija i nepovjerenje prema lijekovima uopce, što nije dobro. Kada je to potrebno, veli, lijek treba uzeti, ali naravno odgovarajuci lijek u primjerenoj dozi i na primjeren nacin. Dosta se pripravaka preporucuje pa ima i onih ljudi koji sve odbacuju. Kada imaju ozbiljnije zdravstvene tegobe, ne žele uzimati lijek i pribjegavaju alternativnim smjerovima koji na koncu više štete, smatra ona. (Jasna ORLIC)

OPŠIRNIJE O OVOJ TEMI CITAJTE U TISKANOM IZDANJU OD CETVRTKA


Podijeli: Facebook Twiter