Dacia u Maroku predstavila lodgy

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nakon lansiranja logana, sandera i dustera, Dacia je prošlog tjedna u Maroku predstavila veliki jednovolumen lodgy, jeftiniju inacicu Renaultovog scenica, kao rješenje prilagodeno obiteljima koji višenamjensko vozilo žele imati po umjerenoj cijeni. U verzijama s pet ili sedam sjedala smještenih u tri reda, lodgy nudi izvrsnu prostornost i funkcionalnost, a s dužinom od 4,50 m nudi dimenzije jednovolumena iz C segmenta po cijeni istog iz klase niže.

Karakteriziraju ga robusne i funkcionalne vanjske linije. Odbojnici i maska motora s velikom kromiranom letvicom oko logotipa predstavljaju novi vizualni identitet marke, a velika svjetla upotpunjuju robusni dojam.

Na stražnjem dijelu izražajna svjetla omogucuju široko otvaranje stražnjih podiznih vrata, što osigurava vecu prakticnost. Dizajneri su vodili racuna i o najsitnijim detaljima kako bi naglasili kvalitetu, pa su tako vanjska osvrtna ogledala i kvake na vratima potpuno redizajnirane, a dobar dojam ostavljaju i bocne letvice te uzdužni krovni nosaci.

U izrazito prostranoj putnickoj kabini osjeti se veliki napredak u kvaliteti, ali i u estetici. Armaturna ploca odlikuje se modernim i funkcionalnim dizajnom, posebno kada je u nju ugradena opcijska navigacija.



Ovisno o razini završne obrade, armaturna ploca i obloge na vratima mogu doci u vrlo atraktivnom uredenju u dva tona. Lodgy ima i novu instrumentnu plocu s trodijelnim okvirom unutar kojeg se nalazi zaslon i dva brojaca ukrašena kromiranim dodacima.

Na udobnim sjedalima sjedi se povišeno, što je karakteristika svih jednovolumena, a mjesta za glavu i noge putnika ima na pretek u sva tri reda sjedala. Nešto otežani pristup imaju putnici u trecem redu, no to je i razumljivo.

Zapremnina prtljažnika jedna je od najizdašnijih u segmentu. U verziji s pet sjedala iznosi 827 litara, dok s preklapanjem stražnje klupe raste na pozamašnih 2.617. Ovisno o razini opreme, ova preklopiva klupa može se podijeliti u omjeru 60/40 te na taj nacin nudi vecu prilagodljivost ili višenamjensku upotrebu.

U varijanti sa sedam sjedala broji 207, odnosno 634 litre sa spuštenim trecim redom sjedala. Klupa se može i ukloniti, ali i sklopiti te postaviti uz preklopljenu klupu u drugom redu te se pricvrstiti pomocu predvidenih traka na prednjim sjedalima. Kao pravi obiteljski monovolumen, lodgy nudi brojne pretince. Preciznije, posjeduje ih 12, cija se ukupna zapremnina proteže se od 20,5 litara do 30 litara.

Ponuda motora sastoji se od benzinskog bloka motora 1.6 MPI 85 i dizelskog motora 1.5 dCi dostupnog u verzijama 90 KS i 110 KS. Nešto kasnije u pobudi ce biti i novi motor 1,2 TCe, uveden na vozilima megane i scenic iz game kolekcija 2012.



Rijec je o 1,2-litarskom benzincu od 85 kW (115 KS) sa sustavom izravnog ubrizgavanja s prednabijanjem. Zakretni moment od 190 Nm dostupan je od 2.000 o/min osigurava snažna ubrzanja. Uz mehanicki mjenjac s pet brzina, potrošnja iznosi 5,9 l/100 km te emisiju CO2 od 135 g/km.

Novi motor odlicno je uparen s robusnim automobilom i osigurava vrlo dobre performanse uz dobro odmjeren šesterostupanjski rucni mjenjac. Ipak, puno prikladniji mu je snažniji dizelaš od 110 konjskih snaga, ciji zakretni moment od 240 Nm osigurava živost vec pri niskim okretajima te pronalazi zalihe snage kad god zatreba.

Na stotinjak kilometara dugim testnim rutama periferijom Marakeša, isprobavajuci vozna svojstva i ovjes na izrazito derutnim cestama, svidjela nam se preglednost i odlicna pozicija za upravljacem, ali i udobnost vozila na stražnjoj klupi te dobra zvucna zaštita. Takoder, potrošnja u snažnijem dizelašu je tek nešto veca od tvornicki deklarirane 4,4 l/100 km.

U Hrvatsku Dacia lodgy dolazi s tri razine opreme, s pocetnom cijenom od 9.900 eura.


Podijeli: Facebook Twiter