Dacia je krajem prošle godine na domaće tržište lansirala novi sandero i sandero stepway, svoje izrazito važne adute u gami. Pripadaju novoj generaciji Dacijinih vozila započetoj s lodgyjem.
Oba su modela načinjena na platformi B0 zajedničkoj svim Dacijinim vozilima, koja po kakvoći ovjesa i ponašanju na cesti uživa glas najbolje u klasi.
Sandero je skrojen iznimno kompaktno (širina 1.733 mm, duljina 4.057 mm). Udobnost je poboljšana opremom prenesenom iz lodgyja i dokkera, primjerice multimedijskim sustavom Media Nav i tempomatom (prvi put u Dacijinoj paleti) s ograničivačem brzine, poboljšanim voznim osobinama, servo upravljačem na svim inačicama, motorima sukladnima normi Euro 5 te poboljšanom zvučnom izolacijom.
Dacijin dizajnerski tim veliku je pozornost posvetio materijalima i zaobljenim oblicima. Upravljač i vozačevo sjedalo mogu se ovisno o inačici namjestiti po visini, a tu je i širok oslonac za nogu i u nekim inačicama središnji naslon za ruku.
U nekim su paketima opreme i stražnji senzori za parkiranje, a Dacia nudi i širok izbor praktične opreme. Unutrašnjost je prostrana i suvremeno dizajnirana. Ono što može zasmetati su tvrde plastike u dodirnoj zoni i slaba ergonomija sjedala.
Testirani sandero pokretao je najzanimljiviji agregat u gami - trocilindrični turbo benzinski motor TCe 90 Euro 5, koji nudi glatko ubrzanje uz snagu od 66 kW (90 KS) na 5.250 okretaja i okretni moment od 135 Nm.
Izravan je rezultat razvoja temeljenog na smjernicama downsizinga. Mala turbina brzog odziva komprimira zrak na usisnoj grani što dovodi do razmjerno bogatog okretnog momenta u području nižih okretaja motora.
U prometu to podrazumijeva ležernu vožnju bez čestih izmjena brzina. Kad smo kod toga, peterostupanjski ručni mjenjač pomalo je grub, no preciznost mu je solidna. Iako zvuči poput kakvog malog radnog stroja, agregat je vrlo kultiviran, buka i vibracije su gotovo zanemarive, a ako ga se ne forsira, može biti i izuzetno štedljiv.
Prosječno smo trošili sedam litara, no uz malo pažnje može se potrošnja spustiti za koji decilitar. U svakom slučaju, gradskim vozačima najbolja preporuka.
Ovjes sandera podešen je da podnosi loše ceste, neravnine upija vrlo dobro, no ne voli jurnjavu kroz zavoje jer je karoserija sklona ljuljanju, što mu ne uzimamo za zlo, ovo ipak nije sportski automobil već obiteljski kompakt.
Već u prvom od tri paketa opreme nalaze se ABS + sustav pomoći pri naglom kočenju, nadzor stabilnosti vozila ESP + kontrola proklizavanja, servo upravljač, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci i ručni klima uređaj, dok bolje opremljene inačice, poput našeg testnog Laureate dolaze s kožnim volanom, tempomatom, MP3 playerom, USB priključkom, električno podesivim vanjskim ogledalima, a košta vrlo prihvatljivih 79.400 kuna. Poštena cijena za pošteni automobil. (K. TADIJIĆ)