Crvena boja povezala 45 autora

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Crvena je boja ljubavi, strasti, radosti, krvi, revolucionarna je boja svih zastava, vraga, mladenkine haljine sve do 19. stoljeca, obilježje je proleterstva, agresije, ratova, zabrana u modernom društvu (semafor!), dok je u Grožnjanu naziv novog kolektivnog, tematskog i selektiranog likovnog projekta skupine autora koji su, svaki na svoj nacin, stvarali inspirirani njome.

Izložba je inaugurirana proteklog vikenda u galeriji Fonticus u blagdanskom ozracju pred brojnom publikom, a službeno ju je otvorio nacelnik Grožnjana Rino Duniš. Autor projekta i kustos izložbe je voditelj Fonticusa Eugen Borkovsky.



Radove su osmislili umjetnici Silvio Balija, Corinne Beatovic Kraljevic, Nataša Bezic, Igor Blagonic, Marijan Blažina, Darko Brajkovic Njapo, Vedran Burul, Ivo Corkovic, Bruna Dobrilovic, Sladan Dragojevic, Bogomir Duzbaba, Iva Gobic, Voljen Grbac, Igor Gustini, Burhan Hadžialjevic, Slavica Isovska, Armano Jericevic, Marino Jugovac, Zdravko Kopas, Andrea Kustic, Edvard Kužina, Gordana Kužina, Miranda Legovic, Slavica Marin, Mirjana Matic, Gail Morris, Tereza Pavlovic, Iva Pevalek, Katja Restovic, Luisa Ritoša, Nika Rukavina, Gabrijela Rukelj, Lenka Šaina, Miljenka Šepic, Vedran Šilipetar, Robert Sironic, Irena Škrinjar, Nina Šperanda, Krunislav Stojanovski, Noel Šuran, Bojan Tankosic, Zlata Tomljenovic, Jelena Tondini, Roberta Weissman Nagy i Andrej Zbašnik. Selekciju za ovaj projekt nije prošlo 11 autora.

Treci je to u nizu projekata, nakon "Plave" i "Žute", u kojem je zastupljeno cak 45 autora. Likovni projekti u produkciji Fonticusa na temu osnovnih boja poklapaju se s aferama na nivou države, na što umjetnici reagiraju.



- Žuta boja dogodila se neposredno nakon razotkrivanja pljacke državnih dužnosnika i vladajucih, narocito u aferi "Sanader".

Plava je prezentirana nakon državnog osramocivanja zbog neoustaštva i netolerancije na gay prideu u Splitu, a crveno poslije parlamentarnih izbora za koje crna desnica tvrdi da su pobjednici crveno obojeni u politickom smislu. Pitanje je koliko uopce danas crveno oznacava lijevu orijentiranost.

U ovom projektu boja inicira pogled prema umjetnickom obliku, mnoge su teme zastupljene maštovitim i kreativnim likovnim promišljanjima kroz razlicite umjetnicke poetike. Ovaj projekt snažno progovara o trenutku koji živimo, situaciju smješta u grubu sadašnjost gdje smo svjedoci retradicionalizacije i refeudalizacije postmodernih društava, objasnio je na otvorenju Brokovsky.

Po njemu, iako se protestira prema iskljucivo moralnim, etickim ciljevima ideje umjetnickog predmeta, unutar ove privremene kolekcije ima i takvih djela, ali su uvijek suptilno natkrivena likovnom kvalitetom samog rada.


Podijeli: Facebook Twiter