Talijanski formulaš Cristian Merli uspio je ostvariti pobjedu na 35. izdanju najznačajnije hrvatske automobilističke manifestacije "Buzetski dani" i na taj način potvrditi svoj naslov viceprvaka Europe u kategoriji formula. Merli je u prototipu osella FA30 imao najbolje vrijeme druge vožnje 2.23,239 te unatoč lošijem vremenu u prvom nastupu uspio slaviti u ukupnom poretku s rezultatom 5.08,699 minuta. Naime jutrošnja utrka protekla je po suhom i lijepom vremenu do starta formula i prototipova, kada je vodstvo utrke proglasilo kišnu utrku i dozvolilo inače najbržim vozilima promjenu guma.
Mokra i skliska staza rezultirala je nešto lošijim vremenima formula i tu je situaciju najbolje iskoristio talijanski vozač Stefano Di Fulvio u povijesnom vozilu Osella PA9/90 i vremenom 2.22,888. Merli je nakon prvoga nastupa imao tek četvrto vrijeme službene utrke, no u drugoj vožnji gdje su svi vozači imali kišne uvjete uspio je nadoknaditi zaostatak od čak 14,2 sekunde iz prvog nastupa. Drugo mjesto ukupnog poretka pripalo je Milošu Benešu iz Češke, koji je proteklih godina na buzetskoj stazi upravo u kišnim uvjetima uspio slaviti pobjede, no jučer se morao zadovoljiti 8,093 sekunde slabijim vremenom od pobjednika. Treći je bio Karl Schagerl u automobilu vw golf i vremenom 5:28,017.
Miljkoviću europski naslov
No, najuzbudljivija borba vodila se u konkurenciji sportskih automobila europskog prvenstva gdje je mladi srpski automobilist Nikola Miljković branio prednost pred Austrijancem Christianom Schweigerom. Miljković je tijekom oba dana bio dominantan sa svojim mitsubishi lancerom u grupi N i na kraju svojim brojnim navijačima priredio veliko i zasluženo slavlje. Posao mu je olakšao i bivši europski prvak Tomislav Muhvić (AK Petar Klepac), kojemu se mitsubishi lancer zaustavio tijekom prvoga nastupa i na taj način najveći Miljkovićev konkurent okončao je svoj nastup na buzetskoj stazi. Schwaigeru tako nije bilo dovoljno ni najbolje vrijeme svoje grupa A da eventualno iznenadi mladog srpskog automobilista, koji je tako postao peti uzastopni prvak Europe s prostora bivše Jugoslavije. Miljkoviću je brojna publika, koja je usprkos ne baš sjajnim vremenskim uvjetima pronašla načina kako se zabaviti u zavoju 6 na Komušćici već tradicionalno priredila veličanstveni doček.
Kuharić za 0,1 sekundu
U konkurenciji Prvenstva Hrvatske najbolje je vrijeme zbrojem dviju vožnji ostvario Zagrepčanin Domagoj Pereković u mitsubishi lanceru s vremenom 5.31,650, ispred Istvana Kavecza i Dejana Dimitrijevića. Od istarskih automobilista najbolji je i jučer bio Edi Kuharić sa svojom zastavom yugo i vremenom 6:14,289, prestigavši pulskog automobilista Sašu Radolu za samo 0,1 sekundu.
Buzet je ovoga vikenda bio domaćin i prvoga natjecanja u Seat Cupra Vip Business kupu, kojeg uglavnom voze nekadašnji automobilisti. U konkurenciji desetak natjecatelja slavio je Rajmond Terčić s vremenom 6.45,365.
Usprkos kiši Buzet je i ove godine pohodio vrlo veliki broj posjetitelja željnih oktanskih užitaka, a manifestaciju nije uspjelo pokvariti ni nekoliko bezopasnih udesa natjecatelja, gdje je uglavnom dolazilo do materijalne štete na njihovim vozilima. Utrku tako nije jučer uspjelo završiti čak 21 natjecatelj. No, "Buzetski dani" i ove su godine bili najbolji mogući završetak natjecanja u kalendaru Europskog prvenstva brdskih auto utrka, čime su organizatori još jednom potvrdili status jednog od najboljih natjecanja ove vrste na "starom kontinentu". (Gordana ČALIĆ ŠVERKO)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU OD PONEDJELJKA