Cramer: Hrvatskoj treba bolja promocija cikloturizma

Marino Baldini, Michael Cramer i biciklisti ispred makete lokomotive koja je vozila Parenzanom (J. PRODAN)
Marino Baldini, Michael Cramer i biciklisti ispred makete lokomotive koja je vozila Parenzanom (J. PRODAN)

Michael Cramer, njemački zastupnik stranke Zelenih u Europarlamentu, strastveni biciklist i autor EuroVelo rute broj 13, boravio je u Istri proteklog vikenda te se, u društvu Marina Čotara i biciklista iz Hrvatske i Slovenije, provezao našom Parenzanom.

"EuroVelo" je projekt Europske biciklističke federacije i predstavlja mrežu 14 europskih biciklističkih staza, od kojih četiri prolaze kroz Hrvatsku. Ruta broj osam, koja se zove Mediteranska, ide od zapada Španjolske do Atene i Cipra, a prolazi cijelom Hrvatskom obalom, ruta broj devet ili ruta Baltik - Adriatik kreće iz poljskog Gdanjska i završava u Puli, ruta broj šest ide od Atlantika do Crnog mora, a dijelom prati tok rijeke Dunav te ruta broj 13 koja Hrvatsku zahvaća na putu od Barentsovog do Crnog mora.

Rute mogu koristiti cikloturisti na duge staze i lokalno stanovništvo za svakodnevnu vožnju. Predviđamo da bi projekt trebao biti gotov do 2020. godine.

Autor ste rute broj 13. Kuda ona ide?
Ta se ruta zove još i ruta Željezne zavjese (Iron Curtain Trail) jer prolazi bivšom političkom granicom kojom je u hladnoratovskim godinama bio podijeljen kontinent. Kreće iz mjesta Grense Jakobselv na norveškoj strani norveško-ruske granice na Barentsovom moru, a završava u bugarskom Carevu, na Crnom moru.

Jedan dio prolazi rijekom Dravom kroz Hrvatsku. Duga je oko devet tisuća kilometara i najduža je ruta u EuroVelo mreži. Napisao sam tri knjige o toj ruti jer je podijeljena u tri dijela. Da vam je prije 30 godina netko rekao da ćete se voziti tuda biciklom, ne biste mu vjerovali.

Je li istina da rute privlače velik broj posjetitelja s drugih kontinenata?
Istina je. Nedavno je izašao veliki članak na tri stranice u New York Timesu baš o ruti broj 13. Amerikancima su hladni rat i željezna zavjesa velik dio njihove kulture i povijesti. Radi se i studija o broju turista koje ruta privlači, a svi pokazatelji su zasad pozitivni. Rute su zamišljene kao spoj povijesti, politike, kulture i prirode, a za realizaciju ne treba puno infrastrukture. Nažalost, još nisu zaživjele u Hrvatskoj.

Kako Vam se svidjela naša Parenzana?
Jako je lijepa staza, posebno mi se sviđa spoj biciklizma i željeznice te ova maketa lokomotive na kraju. Prepuna je povijesti, ali mogla bi se još bolje urediti, pogotovo podloga koja je na mjestima jako zahtjevna pa je dosta naporno voziti po njoj. (Razgovarao Jurica PRODAN)

CIJELI RAZGOVOR U SUTRAŠNJEM TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter