Dok Stjepan Hauser i Luka Šulic kao 2Cellos oduševljavaju publiku u SAD-u i ostatku svijeta, prisjetili smo se da se prije otprilike godinu dana na YouTubeu pojavio spot koji ih je proslavio. Bio je to "Smooth criminal", snimljen u Puli, a koji je u nekoliko dana pogledan oko pola milijuna puta, a njegova gledanost danas dostiže brojku od oko cetiri milijuna.
Nakon "Smooth criminala" uslijedili su i "Welcome to the jungle", pa "Smells like teen spirit", a i za svih videouradaka stoji ekipa predvodena Puljaninom Kristijanom Burlovicem i MedVid produkcijom.
"Ni ja nisam svjestan što sam zapravo napravio", prica nam Burlovic koji je zato jako zahvalan Hauseru i Šulicu što su tražili od njihove izdavacke kuce Sony da ostane režiser spotova, a ocito je i Sony prepoznao da je dovoljno kvalitetan da ostane raditi.
"Smooth criminal" ostavio je dojam na producente serije "Glee" koji su rekreirali njegovu scenografiju, sa stolicama u epizodi posvecenoj Michaelu Jacksonu u kojoj su se 2Cellos pojavili, ali i na ekipu u Sonyju.
Naime, kada su Hauser i Šulic došli u studio izdavacke kuce Sony u New Yorku, producenti su ih htjeli cuti kako zvuce uživo te su ih zbog toga odveli u prostoriju gdje su stolice bile rasporedene kao u spotu. To je dokaz koliko ih je spot impresionirao.
Hauser i Šulic su inace imali jedan amaterski spot za "Smooth criminal" koji su sami napravili i stavili na YouTube, no uklonili su ga kad se pojavio novi koji je režirao Burlovic.
Prije nego što su "Smooth criminal" i ostali spotovi te koncertni snimci koje je napravio za 2Cellos postali njegova "vizitka", Burlovic je snimio spotove "Do kraja" od Nole, u Zagrebu radio na serijama "Luda kuca", "Zauvijek susjedi", "Dobre namjere" i u Ljubljani na seriji "Strasti", a snimao je i za Pulsku filmsku tvornicu itd.
Kako je došlo do suradnje s Hauserom i Šulicem?
Sasvim slucajno. Moja firma MedVid produkcija radi emisiju koja se zove "Moja Istra" i za vrijeme Sajma knjige radili smo prilog o Hauseru koji je i prije bio poznati violoncelist. Dok smo radili pricu o njemu, moj brat Igor ga je snimao i Hauser mu je rekao da su on i prijatelj napravili spot i pitao ga bi li mu pomogao.
Igor ga je uputio na mene buduci da sam vec napravio spot grupe Nola, a radio sam u Zagrebu kao snimatelj i slicno. Hauseru se to dopalo i suradnja je krenula. Prvi put smo se culi 2. sijecnja 2011., dan kasnije smo se našli na kavi, 7. sijecnja smo snimali spot i to je to.
Cija je bila ideja za onakav spot?
Moja. Prvi put mi je bilo cudno kada sam cuo "Smooth criminal" u njihovoj verziji. Samo su dva cela, ali opet je zanimljivo. Onda sam pogledao izvorni spot "Smooth criminal" od Micahela Jacksona.
Rekao sam, napravimo tribute Michaelu Jacksonu, stavit cemo Hausera i Šulica u neki kafic, bit ce borba izmedu njih, dvoboj koji se nastavlja violoncelima, a koji smo snimili u Domu hrvatskih branitelja. Rekao sam to Hauseru koji je imao još neke ideje, ali ostali smo na ovoj mojoj i isplatilo se.
Kako je bilo montirati spot u kojem dvojica violoncelista sviraju dok se kadrovi tako brzo izmjenjuju? Tu je trebala velika preciznost.
Nakon te neke primarne montaže Hauser je pomogao jer se radi o frameovima, odnosno slicicama. Rekao je da na jednom mjestu malo kasni zvuk, na drugom prsti nisu dobri, ovaj dio nije baš taj. Hauser je pomogao u vezi s detaljima koje ja ne vidim jer nisam celist pa ne znam... Ponekad se radilo doslovce o dvije slicice kada bismo pomicali video jer bi on vidio da zvuk kasni za slikom ili tako nešto.
"Smooth criminal" je doista izazvao senzaciju tim više što ga je u nekoliko dana pogledalo pola milijuna ljudi na netu, no je li se netko obratio vama i ponudio suradnju nakon što je vidio kakvu je pažnju spot izazvao?
Ne toliko koliko sam se nadao u Hrvatskoj. Ima upita, cujem se s ljudima koji ne znaju za mene, ali kada im kažem da sam radio to, svima je jasno jer su svi to vidjeli.
Recimo, nakon drugog spota "Welcome to the jungle" zvali su me iz Sonyja iz Berlina i poslali me u London da snimam promo-materijal za poznatog violinista Nigela Kennedyja, tako da su me izvana zvali više nego iz Hrvatske.
Inace, od sve te drame oko spota nisam doživio ništa jer kad smo stavili spot na net, otišli smo na skijanje u Italiju, na neko brdo na kojem nije bilo internetske veze. Poceli su zvoniti telefoni, zvali su s HTV-a, tako da dok je bio cijeli taj kaos, mi smo bili daleko od svega.
Što je s montažom? I taj dio posla je dosta zahtjevan. Tko to radi?
Kolega Ivan Štifanic. Njemu idu sve zasluge za montažu i da nema njega, ti spotovi ne bi bili takvi kakvi jesu. Ja imam neku ideju, složim neki kostur, a on je taj koji mice te rezove naprijed-nazad i odabire kadar koji je možda bolji.
U nekim trenucima se zablokiram i više ne znam što bih. Vidim da smo nešto napravili krivo, da nešto ne valja, ali ne mogu mu reci što. Odem popiti kavu i vratim se, a on je popravio to što sam mislio da je trebalo popraviti a nisam mu ni znao objasniti što.
Je li bilo još kakvih suradnji nakon spotova za 2Cellos?
Radio sam dva spota koja je Hauser snimio s Oliverom Dragojevicem, a to su "Brod u boci" i "Nocturno" te sam nakon toga snimio njihov koncert u pulskom kazalištu. Sad me zovu zbog koncerata, pa smo pregovarali o snimanju koncerta Maksima Mrvice u Zagrebu, a dogovaramo se i sa Zagrebackom filharmonijom. (Razgovarao M. RADIC; snimio D. ŠTIFANIC)
VIŠE U TISKANOM IZDANJU OD CETVRTKA