Citroen DS4 HDi 160 sport chic, mamac za poglede

Markantan i polivalentan - citroen DS4
Markantan i polivalentan - citroen DS4

Avangardni Citroenov kompakt DS4 već smo isprobali u njegovoj dvjesta konjskih snaga snažnoj benzinskoj inačici, koja je u potpunosti zadovoljila naša očekivanja, no kako je trend smanjenja potrošnje globalno sve izraženiji, a time i dizelski agregati traženiji, "pod nož" smo stavili njegovu dvolitarsku HDi verziju, koja je za njega zapravo i prava mjera. Zašto?

Prvenstveno jer snaga od 163 KS uz moment od 340 Nm pri 2.000 o/min osigurava snažna ubrzanja i međuubrzanja, te ne zahtijevaju često posezanje za ručicom šesterostupanjskog ručnog mjenjača. Benzinac se vrtio na višim okretajima i glatko postizao visoke brzinske prosjeke, dok dizelaš vrlo slično postiže, važno je naglasiti na bitno nižim okretajima, uz manje "cijeđenje" zaliha u spremniku goriva.

Dokaz je ubrzanje ispod devet sekundi uz krajnju brzinu koja prelazi 215 km/h, a sve uz prosječnu potrošnju od sedam litara nafte. Poštujući prometne propise na autocesti Rijeka-Zagreb, spustili smo potrošnju čak i na šest litara, što je uistinu hvale vrijedan rezultat ako uzmemo u obzir potentan motor i masu vozila od gotovo 1.400 kilograma.

Iako je riječ o kompaktnom vozilu, koliko ga god bilo teško svrstati u ijednu klasu zbog njegove osebujnosti, dizajnerske kreacije s izraženom luksuznom notom, DS4 spaja dinamičnost coupéa s polivalentnošću crossovera te prostornošću kompaktne limuzine. Dojam povišenosti je još naglašeniji za upravljačem, gdje se vozač osjeća kao da vozi manji SUV.

Preglednosti ne nedostaje, a dobro ugođen ovjes predstavlja odličan balans između udobnosti i stabiliteta, koliko god u to sumnjali upravo zbog velikog praznog prostora između blatobrana i niskoprofilnih 18-colnih kotača. Doista, DS4 u rukama znalca može osigurati zanimljivu sportsku vožnju, u što smo se uvjerili vozeći se obalom od Opatije do Labina, a potom uspinjući se obnovljenom cestom od Mosta Raša do Barbana. Tek kod pretjerivanja s brzinom osjeti se blago predupravljanje, na što pak žurno reagiraju elektronski sustavi za korekciju stabilnosti.

Dosta o motoru, pričajmo malo o - samom DS-u, automobilu u kojem naprosto ne možete ostati nezamijećeni. On je samo još jedna u nizu potvrda da Citroenovi dizajneri imaju stila i da ga znaju izraziti. Posebno je atraktivan sprijeda gdje upečatljivi DS logotip na poklopcu motora, uz dakako LED svjetla koja obujmljuju vrlo atraktivnu prednju masku.

Na profilu se ističu kromirani obrubi zatamnjenih bočnih stakala, povećani blatobrani koji naglašavaju kotače i zategnuti krov koji se nastavlja na posebno dorađeni spojler radi dinamičnijeg izgleda. Straga dominiraju kromirani ukrasi na donjem dijelu odbojnika i vodoravne LED lampice koje ističu stražnja svjetla efektom bumeranga.

Pogled u unutrašnjost otkriva profinjenost do najsitnijeg detalja, iznimno kvalitetnu završnu obradu i bogatu prezentaciju. Logično i dopadljivo raspoređeni prekidači apsolutno poštuju zakone ergonomije, dok krom na rubovima dovodnika zraka, ploči s instrumentima, ručici mjenjača te na pojedinim komandama središnje konzole daju dodatni pečat luksuza. Posebno su nam se svidjeli umetci od kože na oblogama vrata i armaturnoj ploči te ambijentalna rasvjeta.

Mjesta u putničkoj kabini ima u izobilju, a niti prtljažnik obujma 370 litara se nema čega stidjeti. Jedino što nam je zasmetalo, kao danak neobičnom coupeovskom dizajnu, jest nemogućnost spuštanja stražnjih prozora.

Lista opreme je na najvišoj mogućoj razini. Čitav niz zračnih jastuka i zavjesa, putni kompjutor, moćni audio sustav, kožne navlake apsolutno originalnog kroja na koje imaju pravo samo najluksuzniji Citroeni...

Nabrajanje ostalih pojedinosti daleko bi nas odvelo, a na kraju nam je ostala još analiza cijene, odnosno omjera između uloženog i dobivenog. Cijena dakako nije povoljna, uzevši u obzir sve dosad nabrojano i dodavši premium značku, ali obzirom da je zadržana u zoni ispod 30 tisuća eura, za razliku od ostalih luksuznih vozila ovog ranga, nije niti pretjerana.

Testni model košta 208 tisuća kuna, dok se osnovni model, s benzinskim agregatom i početnim paketom opreme može dobiti za 150 tisuća, što već predstavlja dobru priliku. (Napisao i snimio Krešimir TADIJIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter