Citroen C4 picasso - umjetnik opčinjen tehnologijom

Elegantni monovolumen - citroen C4 picasso
Elegantni monovolumen - citroen C4 picasso

Kad se pojavio 2000. godine pod nazivom Citroen xsara picasso bio je zahvaljujući izgledu i aerodinamičnosti skoro pa senzacija. Sedam godina kasnije elegancija se diže na još viši nivo, uz novi naziv C4 picasso, da bi danas pred nama bio - Tehnospace. Odnosno najnovija, treća generacija u milijunima prodanih picassa.

Evolucija prvog modela nam pokazuje da su svijetla od golemih "očiju" što su dominirale prednjim krajem postala malim pravokutnicima iznad kojih su uski prorezi namijenjeni LED dnevnim svijetlima.

Maska je moderna, elegantna, a i podaci o težini pokazuju da se na eleganciju mislilo i u svim drugim segmentima. Automobil je tako postao lakši za 163 kilograma u odnosu na prethodnika, dok su dimenzije ostale slične: dužina je 4,43 metra, širina 1,83 te visina 1,61 metara.

Međuosovinski razmak doseže 2,78 metara što sve zajedno ukazuje na jedan sasvim prostrani kompaktni monovolumen. Vidljivo je to i na stražnjoj klupi gdje se nalaze tri odvojena sjeda, kao i u prtljažniku zapremine 537 litara, 37 više no što to bilježimo kod prethodnika.

Unutrašnjost je pak prava posveta tehnologiji. Instrumenti su istaknuti na velikom središnje postavljenom zaslonu što dominira cjelokupnom armaturom. Dakako, sve je napravljeno u digitalnoj tehnologiji čime i taj citroenov model pokazuje kako slijedi "no retro" stil postavljen s vrlo popularnim DS3 modelom.

Motori su redom najnovija dostignuća iz PSA portfelja. Ponajprije tri verzije dizela snage 90 i 115 KS te u verziji e-HDi 90, kao i dva benzinca VTi sa 120 "konja" i THP snažan 155 KS. Osim dobre dinamike konstruktorima je prva misao kod odabira motora bila štedljivost. Bazni dizelaš tako na 100 kilometara troši samo 3,8 l/100 km, a kad se u drugoj polovici 2013. godine pojavi "BlueHDi", zadovoljavat će Euro 6 normative o zaštiti okoliša. S druge strane najmoćniji, 155 "konja" snažni benzinac unatoč sjajnoj dinamici - ubrzanje od 0 do 100 km/h 9 sekundi, maksimalna brzina 209 km/h - ima također iznimno nisku prosječnu potrošnju od svega 6 litara.

Najnoviji picasso osim osebujne elegancije donosi u serijskoj opremi i čitav niz naprednih tehnoloških rješenja, poglavito onih po pitanju jednostavnosti snalaženja u gradskoj vožnji kao i parkiranja na prenapučenim ulicama i parkiralištima. Cijene još uvijek nisu poznate, dok se početak prodaje očekuje sredinom godine. (K. TADIJIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter