Zamišljen je kako bi što bolje zadovoljio specifične potrebe međunarodnog tržišta, a lansirat će ga u brojnim državama svijeta s ciljem pridobivanja kupaca koji traže prostran, stilski dopadljiv, ali i izdržljiv te cjenovno dostupan automobil. Ime mu je citroen c-elysee i spada u razred trovolumena c segmenta. S obzirom na to da se proizvodi u PSA tvornici u španjolskom Vigu, za domaćina međunarodne prezentacije odabrana je Barcelona.
Već prvi pogled na automobil odražava pripadnost Citroenovoj gami, naročito sprijeda gdje se ističe elegantno uklopljeni logotip "double chevron". Elegantne linije naglašene su kromiranim detaljima, krase ga visoka bočna linija karoserije, širok trag kotača i izbočeni blatobrani, čime je dobio na robusnosti. Automobil raspolaže velikodušnim vanjskim dimenzijama: 4,43 metra duljine,1,71 širine i 1,47 visine. Međuosovinski razmak od 2,65 metara najveći je u kategoriji, što mu osigurava iznimnu prostranost. Obujam od 506 litara prtljažnika među najvećima je u klasi. Armaturna ploča je raskošna i sveobuhvatna, a ovisno o razini završne obrade posjeduje dopadljivu ukrasnu letvicu ispred suvozača.
Podvozje automobila razvijeno je na platormi 1 grupacije PSA Peugeot Citroën. Odabrana je jer ima najbolji odnos mase, troškova i lakoće održavanja. Koristi ju gradski model c3, no u ovom je slučaju znatno preinačena kako bi odgovarala karoseriji limuzine. U udobnost i jednostavnost upravljanja automobilom uvjerili smo se na stotinjak kilometara dugoj testnoj ruti.Čvrsta konstrukcija automobila osigurava izvrsnu zaštitu od buke, udobna sjedala ne umaraju niti nakon duže vožnje, čemu uvelike pridonosi mekan ovjes koji uzorno upija neravnine. Isprobali smo sva tri agregata u ponudi, nove VTi benzince od 1,2 i 1,6 litara te otprije znan HDi dizelaš.
Najmanji razvija najveću snagu od 72 KS pri 5.500 o/min uz najveći okretni moment od 110 Nm pri 3000 o/min. Iako skromna konjica za jednu limuzinu, ovaj agregat idealan je za gradski režim, u kojem osigurava solidne performanse uz potrošnju prosječnu potrošnju od šest litara na stotinu kilometara, dok se vrijednosti emisija CO2 kreću između 119 i 124 g/km.
Snažniji benzinac razvijen je na temelju motora 1,6i 16V i iznenađujuće je okretan, zahvaljujući ugradnji sustava promjenjivog otvaranja ventila koji mu omogućuje veći okretni moment (150 Nm pri 4.000 o/min) i uravnoteženost pri malim i srednjim brzinama. Razvija 115 KS pri 6.050 o/min, solidno ubrzava čak i na zahtjevnim brdskim dionicama, a troši prosječno sedam litara goriva. Uparen je s peterostupanjskim ručnim mjenjačem mjenjačem, no postoji i verzija s automatskim mjenjačem koji od nula do 100 kilometara na sat ubrzava za 9,4 sekundi.
Vozačima koji često putuju svakako će najbolja investicija biti odabir 1,6-litarskog HDi turbodizelaša od 92 konjske snage. Riječ je provjerenom agregatu proizvedenom u više od šest milijuna primjeraka koji spaja dobra vozna svojstva, prvenstveno velik okretni moment pri malim okretajima i nisku potrošnju od svega četiri litre.
Već u osnovnoj serijskoj opremi osigurani su svi potrebni sustavi koji karakteriziraju moderni automobil C segmenta. Na listi doplata nalazi se klima-uređaj s digitalnim ekranom, pomoć pri parkiranju straga, regulator/limitator brzine, radio MP3, Bluetooth…Multimedijski dodaci obuhvaćaju poluugrađene navigacijske sustave (bez nosača i vidljivih žica) koji jamče učinkovito navođenje. Autoradio O'car, inovativno je rješenje namijenjeno iPhoneu, omogućuje razgovor i slušanje glazbe u potpunoj sigurnosti uz istodobno punjenje smartphonea. Usto, nudit će se velik izbor dodatne opreme namijenjene personalizaciji vanjskog izgleda vozila
C-elysee na hrvatsko tržište stiže u siječnju 2013. godine, a prema riječima Citroen PR menadžerice Jasmine Pecotić, početna cijena iznosit će oko vrlo prihvatljivih 90 tisuća kuna. (Napisao i snimio Krešimir TADIJIĆ)