Cist racun, toplija zima

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Cist racun, toplija zima! Takav se zakljucak namece kad je posrijedi problem u nabavi plina za grijanje i ostale potrebe u domacinstvu na kakav nam se požalio Boris Rajkovic iz Brgoda. Po prici tog kupca - koji priznaje da je imao dug za prošlu sezonu, no tek je po njegovu podmirenju zatražio novu isporuku plina - novigradski Butan plin posljednjom mu je zgodom uvjetovao placanje unaprijed cijelog iznosa narudžbe (oko dvije tisuce kuna). To Rajkovic smatra nepravednim jer, kako kaže, zasigurno nije jedini koji je dugovao. Dodaje da ne vrijedi za sve kupce isto mjerilo, jer zna da se nekima tolerira kašnjenje placanja. S druge pak strane, distributer porucuje da, upravo želeci sve dovesti u ravnopravan položaj, avansno placanje traži samo kad su posrijedi kupci koji se ne pridržavaju dogovorenog nacina placanja.

- Zbog cega dvostruki kriteriji? Što je s velikim kupcima, tvrtkama, i njihovim velikim dugovanjima? Zašto vježbaju strogocu na malim kupcima, pogotovo u ovo teško vrijeme kad rijetki mogu sve odjednom platiti, pita se Rajkovic. Napominje pritom da mu je – iako su prošla oko dva tjedna otkako je podmirio obaveze – tek poslije brojnih poziva pojašnjeno da se u sustavu tvrtke vodi kao problematicni platiša. Zbunjuje ga što distributer isprva nije prihvacao njegov prijedlog - da polovicu iznosa podmiri odmah, a ostatak po isporuci - a s vremenom je ipak pristao na takve uvjete. Na koncu to kao dugogodišnji kupac, uvrijeden ovakvim odnosom, nije prihvatio pa se trenutno grije na drva.

Kaže da ipak nema izbora, buduci da je Butan plin uz Inu jedini distributer na ovom podrucju, a procedura promjene prodavatelja oduzela bi mu puno vremena. Iz novigradske tvrtke odgovaraju da Rajkovic nije njihov ugovorni kupac, ali su mu svejedno na koncu željeli izici ususret. Isticu da u Istri nisu jedini dobavljac - plin se može naruciti kod nekog od brojnih drugih. Porucuju da su svoje kupce, poslavši pocetkom listopada poštom obavijesti, nanovo upoznali s nacinima placanja i mogucnošcu otplate na rate, cekovima ili kreditnom karticom.

- Ne bismo li izbjegli situacije poput ove, kad kupac tijekom više mjeseci ignorira naša višekratna upozorenja da mora podmiriti dug, od takvih tražimo avansno placanje ili placanje prilikom isporuke gotovinom ili kreditnom karticom, piše u odgovoru Butan plina. Navode da veci kupci daju instrumente osiguranja placanja te se pridržavaju rokova. Od sedam tisuca kupaca vecina ih je, napominju, ugovornih, a s naplatom nemaju vecih problema. Plin isporucuju u roku tri do pet dana, a nestašice, vele, nece biti.


Podijeli: Facebook Twiter