Nakon krize koju su u Cimosu, razvojnom dobavljacu automobilskih sklopova, poceli osjecati krajem rujna prošle godine, u toj tvrtki polako povecavaju proizvodnju.
- Rastom narudžbi i sklapanjem nekih novih ugovora uspjeli smo nadoknaditi prijašnji pad proizvodnje i popuniti kapacitete. Još uvijek radimo u tri smjene, ali razmišljamo o tome da ponovno uvedemo cetvrtu, izjavio je direktor Proizvodnog centra Buzet Romeo Božic.
Pozitivne promjene na automobilskom tržištu u Cimosu su osjetili vec u lipnju, a nastavile su se i u srpnju.
- Naši kupci povecali su narudžbe, što je najvjerojatnije posljedica državnih intervencija koje su se desile na njemackom i francuskom tržištu. Njemacka, primjerice, bilježi oko 20 posto bolju prodaju automobila ove krizne godine nego godinu prije. Oporavak automobilskog tržišta je primjetan, nadamo se i da ce potrajati. Medutim dvomjesecno razdoblje je prekratko da bismo mogli reci da je kriza iza nas i da je automobilska industrija u ponovnom zamahu, rekao je Božic.
Najveci pad broja narudžbi, za oko 30 posto, u Cimosu je zabilježen krajem prošle i pocetkom ove godine. Jasno je da, kaže Božic, osjete svaku oscilaciju u svjetskoj automobilskoj industriji jer su u cijelosti okrenuti europskom i americkom tržištu i proizvode automobilske sklopove za prvu ugradnju u automobile kupaca poput grupacije Citroen-Peugeot, BMW, Audi, Ford, Garrett, Renault.
Unatoc problemima nisu smanjivali broj stalno zaposlenih. Imaju manje radnika zaposlenih putem posrednicke tvrtke te onih koji imaju ugovor na odredeno vrijeme pa najveca buzetska firma s tvornicama u Buzetu i Rocu danas broji šestotinjak zaposlenih.
- Teško je prognozirati financijske rezultate, ali ocekujemo da ce druga polovica godine biti mnogo bolja od prve, rekao je Božic.