Cilj je da turistička sezona postane turistička godina

(N. LAZAREVIĆ)
(N. LAZAREVIĆ)

U utorak navečer pulski su gradski vijećnici na tematskoj sjednici raspravljali o Strategiji razvoja turizma grada Pule za razdoblje od 2016. do 2020. godine te se gotovo jednoglasno složili da je strategija dobro napravljena. Izrađivač strategije je Fakultet ekonomije i turizma Sveučilišta Jurja Dobrile, a osim njegovih predstavnika na čelu s dr. Teom Golja, koja je i prezentirala dokument, sjednici su prisustvovali i doministar turizma Daglas Koraca i njegov pomoćnik Ivan Glušac.

Nedostaje inovativnih iskustava

- Ovo je prvi put da se radi strategija razvoja turizma za grad Pulu, a četvrti je strateški dokument. Izradili su ga stručni ljudi FET-a sa svojim znanstvenim timom, ali su u njemu sudjelovali i hotelijeri, privatni iznajmljivači, turističke agencije i turistički vodiči, ali i svi zainteresirani građani, poduzetnici i obrtnici. Sada je postavljena okosnica razvoja turizma našega grada, istaknula je Pročelnica za financije Vesna Sajić.

Prema riječima voditeljice tima s pulskog Sveučilišta Tee Golja, ovaj strateški dokument daje smjernice za razvoj pulskog turizma, a služit će kao podloga za pozicioniranje Pule na vrlo dinamičkom svjetskom turističkom tržištu. Iznijela je, između ostalog, i neke zanimljivosti poput podatka da Pula ima gotovo 85 posto noćenja ljeti pa je cilj povećati broj turista u pred i posezoni. Nadalje, čak 221 obrtnik vezan je izravno za turističku djelatnost, a izravno zaposlenih u turizmu Pule je čak dvije tisuće. Kao nedostatke, iznijela je nizak udio kvalitetnih objekata, prvenstveno hotela, urbano opremanje grada, problem parkiranja te nedostatak turističke signalizacije i inovativnih sadržaja. Veći naglasak mora biti na kulturnom turizmu, pružanju novih i više različitih iskustava, rekla je.

U raspravi je Zrinko Kajfeš (HDZ) rekao da želi "pohvaliti" vladajuće da nakon 22 godine izrađuju strategiju jer su svjesni da toliko turizam stagnira i zaostaje.

- To što je ovo prva strategija turizma u 20 godina govori o tome koliko je turizam bio zapostavljen. Pula stagnira i u usporedbi sa Zadrom, Šibenikom i Varaždinom, ali u usporedbi s Rovinjom i Porečom. Također, dva desetljeća nema novih turističkih sadržaja, niti objekata. Od toga možemo bježati, ali to su činjenice. Prilika ima, i to previše, upravo zato jer ih nismo iskoristili dosad, rekao je Kajfeš i dodao da se nada da će se zamišljeno u strategiji ipak realizirati za dobro svih.

Slike Pule poslane u svijet

Zamjenik ministra turizma Daglas Koraca pohvalio je inicijativu Grada za izradu strategije turizma kao i tim koji je u tome sudjelovao.

- Pula je bitna destinacija i unatrag pet, šest godina napravila je značajan iskorak u kvaliteti. Bogata je resursima, ima važnu prirodnu i kulturnu baštinu, kao i dodatnu ponudu poput, primjerice glazbenih festivala, Visualije i Svjetlećih divova koji su poslali slike Pule u svijet, rekao je Koraca te se osvrnuo na neperspektivne vojne objekte i spomenuo ozbiljne investitore koji su se javili za ulaganja na Muzilu, a koji bi tih 170 hektara zemljišta trebali staviti u funkciju turizma i omogućiti daljnji razvoj grada.

Gradonačelnik Boris Miletić rekao je da je Pula godinama bila jak vojno-industrijski grad i da od toga ne treba bježati, a sada te vojne objekte treba staviti u funkciju razvoja da bi potaknuli gospodarstvo i otvorili nova radna mjesta. Govoreći pak o turističkim kretanjima, ustvrdio je da su turistički rezultati za ovu godinu sjajni te da je Pula već sada nadmašila 1,6 milijuna noćenja.

"Cilj je da turistička sezona postane turistička godina", ustvrdio je gradonačelnik te pozvao sve vijećnike koji su iskazali podršku strategiji da podrže i izmjene u prostornim planovima kojima će se te investicije omogućavati. (Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ, snimio Manuel ANGELINI)

VIŠE U TISKANOM IZDANJU OD ČETVRTKA.


Podijeli: Facebook Twiter