Sedmo izdanje Audioarta - festivala eksperimentalne i improvizirane glazbe, pod umjetničkim vodstvom Alena Sinkauza, od sutra vodi svoju vjernu i znatiželjnu publiku na četverodnevno sonično putovanje kroz više pulskih lokacija - Galeriju Makina, SKUC, prostore Rojca i Dom hrvatskih branitelja.
Panmonism
Festival počinje sutra u 20 sati u Galeriji Makina instalacijom kompozitora, muzičara i konstruktora savršeno intoniranih instrumenata Zorana Ščekića pod nazivom "Panmonism", koja se bavi odnosom glazbe i matematike. Uslijedit će njegov mikrotonalni koncert za saksofon u izvedbi Berislava Antice. U 22 sata program seli u Dom HB-a na filmski performans neobičnog naziva "Zavist slobodnih otvora u debelom zidu-usta Izbliza.Igrati!" poznatog američkog umjetnika Brucea McCLurea koji uzbudljivim i najčešće iznimno glasnim istraživanjima slike i zvuka stvara film uživo.
Idućeg dana, u četvrtak, Audioart starta već od 11 sati u SKUC-u još jednom zvučnom instalacijom intrigantnog naslova "zaslon pop punim ustima - mouth full pop screens" baskijskog skladatelja Alexa Mendizabala, poznatog po kompozicijama skladanim za kamenje, balone, papire ili pak onima koje traju manje od sekunde! Nakon zvučne instalacije koja će se moći posjetiti cijeli dan, slijedi i njegov koncert u 19 sati.
Live act
Istu večer program seli u Dom HB-a gdje će publiku u 21 sat dočekati beogradska glazbenica Svetlana Maraš, stručnjakinja za drone i noise, s live - actom na kompjuteru.
Vrhunac druge večeri slijedi premijernim hrvatskim nastupom kultne bečke skupine Radian, bendom u klasičnoj rock formaciji električne gitare, basa i bubnjeva, eksperimentalnim rokerima koji u svojim eksplozivnim koncertima koriste iskustva elektroničke glazbe stvarajući polja iznimne zvučne dinamike, od virtuozno preciznih dijelova do potpune improvizacije.
Usput, programu drugog dana Audiarta moći će prisustvovati i riječki ljubitelji eksperimentale, za koje je organiziran besplatan autobus kao inicijativa za veću mobilnost publike željne kulturnih sadržaja u suradnji s Mrežom za izvedbene umjetnosti.
Trećeg dana Audioarta, u petak, program će se održati u Domu HB-a gdje će perkusionistica Kaja Farsky - poznata pulskoj publici energičnim nastupima s austrijskim eksperimentatorima u sklopu Alpenglow 04 - te videoumjetnica Dinka Radonić izvesti projekt za udaraljke i video naslovljen "O2 H2O RGB", nakon čega slijedi kompozicija "Scarlet song" Mirele Ivičević, zagrebačke skladateljice s bečkom adresom čiji autorski pristup najbolje opisuje termin "sonične fikcije", zvučne iluzije koja koristi fragmente realnosti, izvlači ih iz njihova prirodna konteksta te uvodi u nadrealni zvučni svijet.
Iste će večeri publika moći čuti i njezino djelo za solarne panele u izvedbi luminoakustičkog dvojca Lightune.G (Miodrag Gladović i Bojan Gagić). Neobična večer proširenog glazbenog medija završit će live-actom na kompjutoru austrijskog kompozitora Matthiasa Kranebittera, osnivača Black Page Orchestra, međunarodnog ansambla radikalne i beskompromisne glazbe.
Zadnja večer Audioarta u subotu odjeknut će prostorima Rojca - počinje u 21 sat u Dnevnom boravku Rojca višekanalnom zvučnom instalacijom "Prošlost je strana zemlja" Hrvoslave Brkušić, umjetnice koja radi u širokom dijapazonu novih medija s naglaskom na procesualnost, da bi, s početkom u 22 sata, program završio psihodeličnim nastupom zagrebačkog benda "Šumovi protiv valova", neizostavnim gostima svakog eksperimentalnog glazbenog festivala koji drži do sebe.
Ta zadnja večer Audioarta organizirana je u suradnji sa Savezom udruga Rojca, dok je Multimedijalni institut MAMA iz Zagreba pokrovitelj nastupa Brucea McClurea i Alexa Mendizabala. Uz pokrovitelje festivala Ministarstvo kulture, Istarsku županiju i Grad Pulu, Audioartu 07 je pomogao i Austrijski kulturni forum, najvjerniji prijatelj festivala.
Audioart projekt je udruge Kulturban, a uz umjetničkog ravnatelja Alena Sinkauza, ekipu čine i producentica festivala Marija Saraga, tehničko vodstvo Audiolab te suradnik Petar Milat koji je kurirao dio programa. (Zoran ANGELESKI)