Nedavno završena rekonstrukcija državne ceste Barban - Most Raša u dužini od 8,5 kilometara najznacajniji je projekt koji je u posljednje vrijeme realiziralo pulsko poduzece Cesta. Prometnica je završena cak tri i pol mjeseca prije ugovorenog roka. Tvrtka Cesta je zapocela s poslom 17. sijecnja, a rok završetka bio je 17. ožujka sljedece godine, istice direktor tvrtke Miro Mirkovic.
- Jedini posao koji nam je preostao na tom potezu je u dolini Raše, gdje zbog slijeganja tla trebamo završiti oko 300 metara prometnice, ali to cemo do ugovorenog roka obaviti i cesta ce biti zatvorena najduže jedan dan. Iako se radilo o rekonstrukciji, ona je bila zahtjevna, kao da se radi nova prometnica. Najviše radova je bilo na iskopima zasjeka - imali smo 70 tisuca kubika iskopa na cijeloj dužini ceste. Potpuno je obnovljen kolnik, a dosta zahtjevno je bilo u samoj dolini Raše, gdje je rekonstruiran postojeci most preko rijeke koji smo proširili za širinu dva nogostupa. Rekonstruirali smo još jedan most te izgradili novi preko jednog kanala, kaže Mirkovic.
Diljem Istre 354 Cestinih djelatnika
Iako je, kako navodi, bilo mnogo negodovanja korisnika te prometnice, osobito onih koji svakodnevno putuju iz Mosta Raša ili Raše prema Puli, tvrtka Cesta kao izvodac radova poduzela je sve da rekonstrukciju završi što prije.
- Cesta je neko vrijeme neminovno morala biti zatvorena zbog gradnje mostova. Paralelno s tim radili smo iskope, miniranja i sve što je bilo potrebno na trasi, a postavljeno je ukupno 70 tisuca kvadrata asfalta. Vjerujem da su ljudi zadovoljni jer je cesta preglednija, na cijeloj dionici postavljena je ograda, što je znacajno zbog sigurnosti prometa, i sva prometna signalizacija, uz cijelu dionicu usjeka postavljena je i zaštitna mreža, što ce sprijeciti odrone kamenja pa je prometnica spremna za korištenje sljedecih 20 do 25 godina, istaknuo je. Investitor su Hrvatske ceste, a procijenjena vrijednost radova je 28,3 milijuna kuna s PDV-om.
- Iako tvrtka Cesta ima sjedište u Puli, njihova 354 djelatnika rade na cijelom podrucju Istarske županije, navodi Mirkovic. Medu ovogodišnjim zahtjevnijim projektima, dodaje, bila im je izgradnja nove prometnice Ponte Porton - Istarski ipsilon koju su gradili zajedno sa zagrebackom tvrtkom Vijadukt.
- To je najznacajnija cesta koja je u zadnje vrijeme napravljena u Istri. Investicija je vrijedna oko 110 milijuna kuna i bila je jako zahtjevna jer se radilo o potpunom probijanju nove prometnice od odvojka Ipsilona Nova Vas do Ponte Portona. Mi smo radili asfalterske radove, a ostale gradevinske radove Vijadukt i ta izuzetno vrijedna prometnica u potpunosti je otvorena prije dva mjeseca, kazao je Mirkovic.
Vecih projekata za 2012. još nema
Trenutno rade na cijelom podrucju Istre, od Umaga do Labina. Hrvatske ceste investiraju u obnovu prometnice Sošici - Rovinj kroz Rovinjsko Selo, u dužini od 3,1 kilometar, koja je zbog toga zatvorena. Cesta gradi i nerazvrstane ceste na podrucju opcine Žminj, investicija je vrijedna oko cetiri milijuna kuna, te rotor neposredno prije ulaza u Medulin i rekonstrukciju jednog dijela ceste, kao i rotor u Umagu. Rade i u Labinu pristupnu cestu prema groblju s rotorom, posao vrijedan 3,5 milijuna s kompletnom infrastrukturom ukljucujuci javnu rasvjetu i te poslove ce završiti do Uskrsa. Vecih ugovorenih poslova za sljedecu godinu još nemaju.
- Nažalost, bojimo se da s obzirom na velicinu firme, sljedece godine nece biti dovoljna ponuda poslova. Ocekujem nastavak radova na Ipsilonu koji bi mogao zapoceti u drugom dijelu sljedece godine. Naime, obavili smo sve znacajne asfalterske radove u ovoj godini i lani na Ipsilonu te svim pristupnim cestama, a sve smo poslove obavili u roku ili prije toga. Stoga ocekujemo da ce se nastaviti druga faza gradnje Ipsilona od Pazina prema tunelu Ucka i proboj tunela te da cemo ih raditi, naveo je.
Kriza u gradevinarstvu, dodaje, koje je u ovoj recesiji najviše pogodeno, nije zaobišla ni ovu tvrtku.
- Bojim se da svi registrirani gradevinari na tržištu nece moci opstati uz ovako mali broj investicija. Bit ce potreban maksimalni oprez i racionalizacija, morat cemo uštedjeti gdje god je moguce. Mi smo na vjetrometini, idemo od natjecaja do natjecaja i nikad nemamo ugovoreno nešto za sljedecu godinu. Prema sadašnjim planovima, u Istri ce se raditi samo manji poslovi, zakljucio je. (Petra LUKEŽ)
Saniranje dijela pulske zaobilaznice na proljece
Na podrucju Pule, naveo je Mirkovic, poduzece Cesta asfaltira prometnice nakon postavljanja novih plinskih cijevi. Intenzivna plinofikacija Pule se nastavlja pa ce i dalje imati posla. Buduci da se najavljuje i potpuna rekonstrukcija Zagrebacke ulice, nada se da ce tvrtka dobiti taj posao na natjecaju, a radit ce se i infrastruktura pa ce biti ukljucena pulska komunalna poduzeca. Sljedece godine ocekuje se i rekonstrukcija novog dijela proširene pulske zaobilaznice.
- Na dijelu tog kilometra zaobilaznice, desila se pogreška koja se dogada u praksi. Ispituje se je li uzrok bitumen lošije kvalitete, a mi smo spremni sanirati ono što ne zadovoljava kriterije opcih tehnickih uvjeta. Smatram da nije potrebno obnavljati kolnik na cijelom potezu, a jedan manji dio planiramo sljedece godine sanirati kad budu povoljne vremenske prilike za postavljanje završnog sloja asfalta. Treba obaviti strucna vještacenja. Ono što strucnjaci procijene, napravit cemo u dogovoru s Gradom, vjerojatno na proljece kad bude duži period suhog vremena, rekao je Mirkovic.