Učinjen je prvi korak za realizaciju dugogodišnjeg plana o spajanju Ipsilona s Fažanom i priobaljem grada Vodnjana - idejni projekt spojne ceste Čvor Vodnjan Jug - Marana gotov je i već čeka lokacijsku dozvolu. Projekta izgradnje ceste koja bi povezivala Ipsilon i prometnicu Fažana - Vodnjan, na raskrižju za Peroj, a rasteretila intenzivni promet, posebno ljeti na uskim prometnicama do mora, uhvatili su se zajedničkim snagama Općina Fažana i Grad Vodnjan te Istarska županija.
U planovima Županije, Vodnjana i Fažane
- Mi smo jedina općina na zapadnoj obali Istre koja nema direktni izlaz s Ipsilona. Nama je ta cesta od presudnog značaja, a preko Marane povezali bi s Ipsilonom Fažanu, Barbarigu i otočje Brijuni, a jednog dana i famozni projekt "Brijuni rivijeru", rekao je donačelnik Općine Fažane Radomir Korać. Prometnica je odavno ucrtana prostorne planove Županije, Vodnjana i Fažane.
Od Robija Zgrablića, ravnatelja Županijske uprave za ceste, saznajemo da je dionica spojne ceste dugačka 2,4 kilometara, a ukupna dužina zahvata s pristupnim cestama raskrižja iznosi oko 3,5 kilometra. Prometnicu za mješoviti promet kolnika širokog 7,5 metara projektirao je pulski Via-Ing. Prema nacrtu, raskrižje na Marani, koja se nalazi na fažanskom području, uredilo bi se kao kružni tok s pravcima za Fažanu, Peroj, Vodnjan i Ipsilon.
Koliko bi ta investicija koštala, tko će je realizirati i u kojem roku će biti dovršena još je nezahvalno govoriti.
- Izradu projektne dokumentacije financiraju ŽUC, Fažana i Vodnjan. Po ishodovanju lokacijske dozvole i nakon izrade ostale dokumentacije, detaljnije će se moći utvrditi troškovi izgradnje, prihvatljivost i opravdanost projekta te mogućnosti financiranja, iz EU fondova ili drugih izvora, s obzirom da ŽUC, Fažana i Vodnjan ne mogu to financirati vlastitim sredstvima. Glavni projekt još nije izrađen i trenutno ne raspolažemo sa svim posebnim uvjetima gradnje koji utječu na procjenu troškova, pa okvirna procjena, uključujući i rješavanje imovinsko pravnih odnosa, iznosi između 15 i 20 milijuna kuna, naveo je Zgrablić.
Rješavaju se i gužve u Vodnjanu
- To je velika investicija, barem dva milijuna eura, a Vodnjan i mi morat ćemo rješavati pravce od Marane prema moru. Nastojat ćemo u investiciju spojne ceste uključiti francuskog koncesionara Ipsilona Bina Istru, kao što je to učinjeno s cestom za Medulin i Pomer. Koncesionar za sada za to ne pokazuje interes, a možda će ga naći. Htjeli smo djelom uključiti i Hrvatske autoceste jer je u pitanju povezivanje i otočja Brijuni, tako da će država morati prepoznati neki interes od te ceste, kaže Korać.
Dok Fažanci na prvom mjestu promišljaju povezivanje svoje rivijere s važnijim prometnim pravcima, Vodnjaci tim projektom rješavaju i gužvu u svom dvorištu.
- Ta cesta predstavljala bi rasterećenje za Vodnjan, jer svi turisti, sav promet za Fažanu s Ipsilona ide preko južnih dijelova Vodnjana. A svakako da će biti interesantna i za one koji odlaze u Peroj i Barbarigu, rekao je vodnjanski gradonačelnik Klaudio Vitasović. (Z. STRAHINJA)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU