Županijska cesta 5190, tocnije prometni potez od naselja Bibici do Svetvincenta, u vrlo je lošem stanju, a u posljednjih se nekoliko godina na toj dionici dogodilo više prometnih nesreca, nažalost, i sa smrtnim posljedicama.
Posljednja takva kobna nesreca dogodila se pocetkom listopada prošle godine kada je vozacica automobila izletjela s kolnika i udarila u stablo.
Potaknuta tom nesrecom, u našu se redakciju javila Jadranka Perkovic koja je nekoliko dana ranije automobilom izletjela s ceste doslovce na istom mjestu.
- Na tom istom mjestu izletjela sam s kolnika. Ne može mi nitko reci da sam vozila neprilagodenom brzinom. Kretala sam se iz Svetvincenta prema Puli vrlo sporo. Vec sam bila izašla iz zavoja kada mi je automobil jednostavno iskliznuo s ceste i zabio se u stabla.
U nesreci sam zadobila ozljede zbog kojih i danas obilazim lijecnike i imam posljedice. Kada sam vidjela da je tjedan dana nakon mene na istom mjestu poginula vozacica, nisam mogla vjerovati. Uhvatili su me i užas i jeza. Pa ta je cesta prava opasnost, i nešto se treba uciniti da više nitko tamo ne bi stradao. Dokle ce ona biti ovakva kakva je sada, pita se Jadranka Perkovic.
Asfaltni potez na kojem se dogodilo više nesreca bio je i ranije u vrlo lošem stanju pa je, da bi se povecala sigurnost, asfalt isfrezan. Ako se na taj potez gleda iz smjera Svetvincenta, rijec je o nizbrdici koja završava lijevim zavojem, a na cijelom je potezu brzina ogranicena na 80 kilometara na sat - ocito pretjerana za cestu u takvom stanju.
I Perkovic tvrdi da je cesta sad puno opasnija te da je njezin automobil izletio s kolnika upravo zbog tog isfrezanog asfalta, a ne zbog neprilagodene brzine, kako se navodi u policijskom izvješcu.
Prema podacima iz PU istarske, na tom se potezu, od skretanja za Bibice do Svetvincenta (isfrezan je dio te dionice, op. a.) od 2003. do sredine studenog 2010. dogodilo sedam prometnih nesreca, u kojima su cetiri osobe smrtno stradale.
Policijski zapisnik o nesreci gospode Perkovic govori da je ona stradala 31. listopada 2010. kod naselja Bibici kada je njezin automobil izletio s kolnika "uslijed brzine neprimjerene uvjetima (zavoj, mokar i klizav kolnik koji je isfrezan, kiša, brzina ogranicena na 80km/h)".
Dakle, prema tom izvješcu gospoda Perkovic nije prilagodila brzinu, no s obzirom na sve navedeno ne da se zakljuciti koja je to onda primjerena brzina za takvu prometnicu. Zanimljivo je da je upravo PU istarska zbog lošeg stanja tog dijela prometnice uputila i zahtjev Županijskoj upravi za ceste, pod ciju ingerenciju ona i spada.
"Za napomenuti je kako je dana 12. studenog 2010. godine od strane Postaje prometne policije Pula upucen dopis - inicijativna mjera Županijskoj upravi za ceste za sanaciju kolnika na navedenom mjestu kako bi cesta zadovoljavala sigurnosnim zahtjevima", navodi PU istarska u svom priopcenju. Laicki se dakle da zakljuciti da sporna dionica ne udovoljava sigurnosnim zahtjevima! Iz ŽUC-a pak stiže malo drugaciji odgovor.
"Kolnik Županijske ceste 5190 kao i vecina asfaltiranih kolnika javnih cesta na podrucju Istarske županije koje su gradene ili rekonstruirane prije 1990. godine, izraden je od kamenih materijala vapnenackog porijekla koji su podložniji trošenju i habanju od kamenog materijala eruptivnog porijekla te se nakon odredenog broja godina kolnik zagladi cime se smanjuje trenje izmedu kotaca i asfaltnog zastora.
Kako bi se povecavala hvatljivost na takvim kolnicima, a uslijed nedostatka sredstava za zamjenu kolnicke konstrukcije, izvrši se frezanje postojeceg kolnika cime se povecava hrapavost podloge. U odnosu na prosjecni godišnji dnevni promet od 3.200 vozila i broj nesreca, dionica Županijske ceste Ž5190 u smislu horizontalnih i vertikalnih elemenata trase zadovoljava uvjete za siguran promet uz poštivanje postavljene prometne signalizacije.
Medutim, možemo konstatirati da je hrapavost kolnika smanjena te je stoga Županijska uprava za ceste u planu radova redovnog održavanja županijskih i lokalnih cesta za 2011. predvidjela presvlacenje navedene dionice slojem mikroasfalta", stoji u priopcenju koje potpisuje ravnatelj Robi Zgrablic.
U kakvom je onda zapravo stanju dionica Bibici - Svetvincenat? U dobrom, lošem, zadovoljava ili ne zadovoljava sigurnosne uvjete?