Cesta Most Raša - Barban bit ce, posluže li vremenske prilike, u cijelosti obnovljena krajem studenog, gotovo cetiri mjeseca prije ugovorenog roka, doznajemo od Gorana Krstica iz pazinskog Ucka konzaltinga, zaduženog za nadzor na gradilištu.
Investitor Hrvatske ceste i izvodac pulska tvrtka Cesta tu 8,5 kilometara dugu dionicu državne prometnice Labin - Pula saniraju od kraja sijecnja.
Za mjesec i pol, dva cesta ce se, izvjesno je, još jednom zatvoriti za sav promet, ovaj put na osam do deset dana, i to zbog završnog asfaltiranja, potvrdio nam je Krstic.
- Habajuci sloj asfalta na preostalih šest kilometara (dionica od Barbana do Bristovca zgotovljena je pocetkom lipnja) mora se postaviti odjednom jer ne smije biti spojeva, objašnjava.
U to ce se vrijeme, dakle, nanovo morati voziti zaobilazno preko Sv. Katarine i Žminja, što se prethodno, od ožujka, cinilo puna tri mjeseca, ponajprije zbog gradnje i rekonstrukcije mostova preko rijeke Raše, odnosno tamošnjih obuhvatnih kanala. Rezervna ruta, umjesto redovnih 40-ak kilometara, znaci dvostruko duže putovanje od Labina do najveceg istarskog grada, ili obratno.
Isprva je to izazvalo negodovanje dnevnih putnika na relaciji Labin - Pula: njih 300-tinjak potpisalo je u ožujku peticiju da im se osigura prolaz preko Mosta Raše. Pitali su se i tko ce im nadoknaditi duple putne troškove. Od pocetka lipnja, kada je dionica otvorena, prometovalo se uz naizmjenicno propuštanje vozila, i to uglavnom makadamom pa je probleme stvarala velika prašina koju su pospješile visoke temperature i frekventniji promet u turistickoj sezoni. Prije desetak dana asfaltiran je dio od Barbana do velikog zavoja.
- Dobit cemo super cestu i sve ce se te žalopojke zaboraviti za pet dana otkako bude promovirana. Stalno ponavljam: štogod da se radi, dobro je! Uvijek ce biti nezadovoljnih. Smeta mi što najviše gundaju oni koji uopce ne putuju. Moramo se još malo strpjeti, jer je posrijedi veliki zahvat. Dobrano su ušli u brdo da bi proširili trasu, morali su raditi na potpornim zidovima, mostovima... Sve ce se ipak uciniti u pristojnom roku, komentira rekonstrukciju prometne žile kucavice Željko Tencic iz Labina.
- S obzirom na organizaciju, odnosno tehnologiju gradenja, uobicajenu za ovako krace dionice i potrebne zahvate, sve je obavljeno u razumnom roku, kvalitetno i uz puni angažman izvodaca. Proširene bankine ceste, sanirani potporni zidovi i sustav odvodnje, potpuno nova kolnicka konstrukcija omogucit ce kudikamo sigurniju i udobniju vožnju, veli Krstic, nadzornik gradilišta.
Makadamom se trenutno, uz svega jedan semafor, vozi samo na preostala dva "netaknuta" kilometra od zadnje zgrade u Mostu Raši do velikog zavoja. Ondje se izraduju betonske pasice s odbojnom ogradom i rubnjaci te saniraju potporni zidovi. Završni radovi obavljaju se i na tri mosta, od kojih su dva rekonstruirana, a propust Sv. Foška nanovo je izgraden. Most preko rijeke Raše proširen je obostranim nogostupima.
Dugo ocekivana rekonstrukcija skroz dotrajale dionice od Mosta Raša do Barbana, tocnije do Bristovca, što je dosad bila kriticna tocka stare magistrale, vrijedna je oko 26 milijuna kuna. (Igor RADIC)