Nakon što je međustopa PDV-a na ulja, masti, šećer i dječju hranu ponovo podignuta s 10 na 13 posto, trgovci su, putem reklamnih letaka, i ovoga puta kupce uvjerili da cijene neće dizati. No, većina ih se ogradila da iste cijene garantiraju - do kraja veljače. Što će biti nakon toga, zapravo nitko ne zna. Treba li kupce uputiti da naprave zalihe, primjerice ulja, jer mu navodno nakon veljače cijena opet lete u nebo.
Kako bilo, u protekla su dva mjeseca cijene nekih proizvoda - primjerice, baš suncokretovog ulja - bile na gotovo rekordno niskim razinama. Naša opažanja potvrđuje i nezavisni portal Supermarketi.info.
- Čini se da je ulazak Hrvatske u EU ipak polučio pojeftinjenja u supermarketima o kojima se pričalo i koje se najavljivalo prije pristupanja Hrvatske u EU. No, treba napomenuti i činjenicu da su određena pojeftinjenja zapravo rezultat božićnih akcija i popusta, pa ovomjesečno stanje cijena treba promatrati i kroz tu prizmu. Bit će stoga vrlo zanimljivo vidjeti kako će se zaključiti cijene u siječnju i veljači, hoće li se nastaviti trendovi pojeftinjenja, vele na ovom portalu koji iz mjeseca u mjesec prati cijene u trgovačkim centrima.
S druge strane, sindikati kontinuirano upozoravaju da pojeftinjenja nisu onakva kako se najavljivalo. Podsjetimo, nakon ulaska u EU, kada su ukinute uvozne carine koje su za neke namirnice iznosile i do 40 posto, očekivala su se veća pojeftinjenja hrane. Da značajnog pada cijena hrane nema, potvrđuje Krešimir Sever iz Nezavisnih sindikata Hrvatske riječima da se od ulaska u EU očekivalo mnogo, ali računi su naprosto sve veći i veći. (Piše Borka PETROVIĆ)
VIŠE O OVOJ TEMI ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.