Carolija zvuka Arsenija Jovanovica

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Zanimljiv, neposredan i duhovit bio je Dorucak s autorom ciji je gost bio Arsenije Jovanovic, redatelj, skladatelj, prevoditelj, i, kako ga je Vojo Šiljak nazvao - multimedijalna osoba.

Jovanovic je kazao da kada cita svoja djela, to je za njega potpuno novi ugodaj, kao da sam nije autor, dok je govoreci o komisiji za Nobelovu nagradu kazao da ona nema šanse procitati sve pristigle knjige i da je to specificna vrsta citanja.

Iako je, kako kaže, davno napustio kazalište, smatra da ono nije napustilo njega, da je to pitanje dramaturgije i ritma.

- Jednostavno me zacarala carolija zvuka, a ton ucini ponekad puno više od same kompozicije. Zvuk ima prednost nad slikom, zvuk je mocniji, dok je svaka slika u kvadratu, a zvukom se stvara na neki nacin i scenografija, kazao je Jovanovic te naveo neke od simpaticnih epizoda iz njegovog bogatog radnog iskustva.

Naime, kada je jednom prilikom u gluhoj (izoliranoj) sobi nešto snimao, jedna je studentica kazala da ima macku koja je u stanju pjevati, no sat vremena od te macke nije niti glasa cuti bilo. No, tada je ta studentica lagano šutnula macku koja je proizvela neki zvuk, odnosno oglasila se, kmecala, pa su je onda Jovanovic i studentica malo "dražili i masirali" te su nastali fantasticni zvukovi. Macka, naime, nije pjevala jer je bila dezorijentirana u sobi bez zvuka.

Na pitanje Voje Šiljka ima li Europa zvuk, kazao je da "ne cuje Europu, ali cuje ljude kada lupetaju o Europi". Napomenuo je da ga pomalo smeta kada ga najavljuju kao "autora iz regiona", kada je on vec duže vrijeme nastanjen u Rovinju.

Sinoc je Jovanovic sajamskoj publici predstavio svoju knjigu "Price sa Galiole", a u tome su mu pomogli urednik knjige Vladislav Bajac i Mima Simic.

Umjetnik koji se okušao i u fotografiji i glazbenoj kompoziciji poznat je i po suradnji s velikim americkim redateljem Terenceom Malikom koji je za svoj film "Drvo života" koristio neke njegove skladbe. Suradnja s Malickom pocela je u 90-im godinama kada ga je redatelj upitao može li koristiti njegove skladbe za film "Tanka crvena linija".



Medu sinocnim programima bio je i onaj naziva Identitet drame u kojoj je gostovao književnik Borivoj Radakovic koji je uz Zorana Simica, Sašu Broz i Vladimira Stojsavljevica predstavio svoje drame "Breza" i "Amateri".

Radakovic je ispricao da je adaptaciju Lovrakove "Breze" napisao na zahtjev kazališta Gavella te da se ona nije svidjela tadašnjem predsjedniku Tudmanu koji nije htio dopustiti da tu adaptaciju napiše netko tko nije Hrvat. Predstavljena graficka mapa "Kipi i beside" Cakica i Morosina



Predstavljena graficka mapa Morosina i Cakica


Premijera i promocija graficke mape "Kipi i beside" Livija Morosina i Erosa Cakica sinoc je u Crvenom salonu okupila velik broj zainteresiranih štovatelja lika i djela ove dvojice istarskih umjetnika okupljenih oko likovno-pjesnicke mape u izdanju pulske Mare.

- Pred vama sjede cetiri pojave bez kojih ovaj prostor jednostavno ne bi postojao, rekla je Magdalena Vodopija predstavivši autore mape i njihove goste, nakladnicu Mladenku Batalic i moderatora Milana Rakovca.

Morosin je objasnio da su Cakic i on vec suradivali, prije desetak godina na grafickoj mapi "Mar", koja nije u pravoj mjeri zaživjela, te da su "Kipi i beside" pun pogodak. Cakic je rekao da je ova mapa bila prava izazov njemu kao slikaru da ilustrira njihov uzajamni odnos te dodao da razlicitost Livijevih pjesama odgovara njegovom karakteru. (V. BEGIC, B. VINCEK, V. ŠILIPETAR; snimio S. MILJEVIC)


Podijeli: Facebook Twiter