Čak 61 % potrošača smatra da operateri ne poštuju prava

S okruglog stola o potrošačkim pravima
S okruglog stola o potrošačkim pravima

Šest hrvatskih telekom-operatera, nadležne institucije i predstavnici potrošačkih udruga, među kojima i Hana Jurić iz  Društva za zaštitu potrošača Istre, okupili su se jučer u Zagrebu da bi na okruglom stolu "Prava potrošača po pitanju telekomunikacija u Hrvatskoj" raspravljali o problemima, novoj regulativi, najboljim praksama i mogućnostima za unapređenje odnosa s potrošačima po pitanju potrošačkih prava u telekomunikacijskoj industriji. Usuglasili su se da je pravi put za to poboljšanje komunikacije među svim zainteresiranim stranama i obvezali se da će nastaviti surađivati kako bi se to postiglo.

Okrugli stol organiziran je u sklopu predstavljanja Strategije jedinstvenog digitalnog tržišta za Europu koja promovira bolju dostupnost digitalnih usluga za potrošače i poslovnu zajednicu i u sklopu informativne kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava!". Na njemu je Zrinka Reisinger iz Europske komisije predstavila ključna potrošačka prava po pitanju telekomunikacija iz europske perspektive, naglasivši kako je glavni cilj Europske komisije osigurati visoku razinu zaštite potrošača. Također, rekla je kako osnovni set potrošačkih pravila u elektroničkim komunikacijama ima za cilj osiguranje transparentnosti, pronalaženje učinkovitog načina za rješavanje izvansudskih sporova i ubrzanje procesa promjene operatora za krajnjeg korisnika.

Predstavljeno je i novo istraživanje Europske komisije koje je pokazalo da većina potrošača (61 posto) smatra da operatori pokretnih telefonskih mreža i telekomunikacijske tvrtke ne poštuju njihova potrošačka prava, što predstavlja znatan pad u razini povjerenja u odnosu na 2013. godinu, a među njima najveće nepovjerenje pokazuju mladi između 21 i 30 godina. Također, istraživanje je pokazalo da gotovo dvije trećine potrošača (63 posto) ne zna koja su njihova potrošačka prava prilikom potpisivanja ugovora za novi paket za mobitel na ulici koji kasnije žele otkazati.

Sve relevantne informacije o pravima potrošača po pitanju telekomunikacijskih usluga kao i o ostalim potrošačkim temama mogu se pronaći na službenoj web stranici informativne kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava!" www.prava-potrosaca.hr, kao i na Facebook stranici kampanje. (B. PETROVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter