Zahvaljujući sredstvima europskih fondova, Srednja škola u Buzetu intenzivirat će prekograničnu suradnju. Buzetski srednjoškolci od 2013. godine odlaze u suvremeno opremljene kabinete Srednje tehničke škole u Kopru, a tijekom predstojeće dvije školske godine, umjesto nekoliko jednodnevnih posjeta, tamo će se usavršavati četiri puta po četrnaest dana.
- U sklopu EU-programa Erasmus+ za 2015. godinu prijavili smo projektni prijedlog pod nazivom CAD/CAM Technologies, vrijedan 78.000 eura. Na natječaj je pristiglo 84, većinom srednjoškolskih projekata, odobreno ih je 33, a na rang ljestvici prihvaćenih naš je na trećem mjestu s vrlo visokim brojem bodova, čak 96 od 100 mogućih. Ovo nam je prvi veliki projekt koji smo uspješno kandidirali, pa je to velik uspjeh za našu malu školu - zadovoljna je ravnateljica Srednje škole Marija Pavletić.
Naglašava da su u pisanju projekta sudjelovali brojni profesori te da najveće zasluge imaju profesorice Sanja Pincan, Margareta Gumilar, Tea Peloza i psihologinja Dubravka Ujčić Lukšić, kao i da ih je savjetima podržala i profesorica koparske škole Simona Paulič. Da je za buzetsku školu i njene učenike ovo jedna od najboljih stvari koja im se dogodila ulaskom Hrvatske u EU, mišljenja je i voditeljica projekta, profesorica fizike Margareta Gumilar. Uvjerena je da će ovaj projekt imati velik utjecaj na naše učenike, na njihovo obrazovanje i samopouzdanje, a u konačnici im biti i od velike pomoći i koristi kad budu tražili posao.
Projekt će se realizirati tijekom sljedeće dvije godine, a prve aktivnosti počinju u prosincu. Praktična nastava u Srednjoj tehničkoj školi u Kopru predviđa 14-dnevni boravak učenika od 1. do 3., i to b-razreda, buzetske Škole, polaznika smjera tehničar za električne strojeve s primijenjenim računalstvom, raspoređenih u četiri skupine. U pratnji učenika bit će njihovi profesori.
- Želja nam je našim učenicima pružiti maksimum kompetencija da nakon završene srednje strukovne škole budu prepoznati kao visoko kvalificirani kadar. Opći je cilj projekta poboljšanje strukovnog obrazovanja u smislu razvoja profesionalnih i za posao potrebnih kompetencija učenika koje moraju zadovoljiti potrebe modernog, konkurentnog i fleksibilnog tržišta rada, spremnog na brze promjene te poduprijeti uspjeh pojedinaca na europskom tržištu rada - ističe Gumilar. (Gordana ČALIĆ ŠVERKO)