Buzetski dani: Faggioliju pobjeda i novi rekord staze


Novi i stari europski prvak, talijanski automobilist Simone Faggioli ponovno se upisao u legende Europskog prvenstva brdskih auto utrka Buzetski dani, koja je u nedjelju na stazi od Mosta do Peničići doživjela svoje 33. izdanje.

Iako su vremenske prilike prijetile upropastiti još jedan automobilistički spektakl, zahvaljujući sunčanom vremenu talijanski je formulaš već u prvoj službenoj utrci uspio skinuti svoj rekord te postaviti novo najbrže vrijeme buzetske staze ikad od 2.11,661, što je za 2 desetinke bilo bolje od dosadašnjeg rekorda.

Iako se očekivalo da će po potpuno suhoj i suncem okupanoj stazi Faggioli u drugoj vožnji još popraviti svoj rezultat, to mu nažalost nije pošlo za rukom, s obzirom da je kasnio više od osam desetinki. No, zbrojem vremena obiju vožnji i vremenom od 4.24,110 potvrdio je dominaciju na ovogodišnjoj finalnoj utrci europskog prvenstva na brdskim stazama, te drugoplasiranog češkog formulaša Miloša Beneša ostavio za 11.457 sekundi.

Faggioli je ujedno bio i jedini automobilist od vodeće desetorke koji je u prvoj vožnji zabilježio bolje vrijeme od drugog nastupa. Treće mjesto ukupnog poretka pripalo je talijanskom formulašu Faustu Bormoliniju koji je stazom prošao u vremenu od 4.38,672, što je bilo čak 14.5 sekundi lošije od pobjednika. Za razliku od prethodnih godina, prvih šest natjecatelja nakon prve utrke istim su redoslijedom i završili natjecanje, pa je tako četvrti bio Čeh Otakar Kramsy s formulom reynard, ispred mađarskog formulaša Laszla Szasza te najboljeg slovenca na jučerašnjoj utrci Marjana Smrdelja u formuli 3000.

U konkurenciji automobila najbrži je bio austrijski automobilist Karl Schargel čiji VW gol rallye ispod svoje haube „krije“ preko 600 konjskih snaga s vremenom 5.07,509, što mu je bilo dovoljno za 11. mjesto generalke.

U konkurenciji hrvatskog prvenstva u konkurenciji automobila najbolje je vrijeme postigao dosadašnji europski prvak Tomislav Muhvić (Petar Klepac Čabar) u mitsubishi lanceru s vremenom 5.25,567, što je za 0,292 sekunde bilo brže od trenutno vodećeg u nacionalnom prvenstvu Siniše Krainca (Rijeka) te dovoljno za 19. mjesto ukupnog poretka.

Ovom pobjedom Muhvić se Kraincu približio na šest bodova te djelomično uspio osigurati neizvjesnost oko novog državnog naslova uoči posljednje utrke u Dubrovniku. Treće mjesto pripalo je mađarskom automobilistu u "bojama" Dubrovnik Racinga Istvanu Kaveczu, koji je za Muhvićem zaostao nešto manje od tri sekunde.

Od istarskih natjecatelja najbolje je vrijeme i u službenim utrkama postigao buzetski automobilist Viliam Prodan (Opatija Motorsport) koji je stazom u zbroju dvije vožnje prošao u vremenu 5.50,082, što mu je bilo dovoljno za 11. mjesto domaćeg prvenstva.

Da Buzećani najbolje poznaju svoju stazu potvrdio je i Sanjin Prodan (Buzet Autosport) u autobianchiju s vremenom 5.59,433, dok je treće najbolje vrijeme imao njegov klupski kolega Bojan Krota s peugeotom 106.

Nekoliko tisuća posjetitelja i ove je godine uveličalo buzetski okatnski spektakl, a za posebnu atmosferu pobrinulo se i stotinjak navijača makedonskog automobilista Igora Stefanovskog, novog europskog prvaka na brdskim stazama, koji su zajedno s domaćim navijačima napravili nezaboravan štimung.

Završetak utrke po tradiciji je „začinjen“ velikom bakljadom, koju je u zavoju Komušćica popratilo više od tri tisuće ljudi. Usprkos tek nekoliko izlijetanja na stazi, koja su izazvala kraće prekide natjecanja sve je proteklo u najboljem redu, te se Buzet i ove godine dokazao kao prava meka hrvatskog i europskog automobilizma. (Velimir BOŽIĆ; snimio: Darko MATKOVIĆ)

 

Rezultati, ukupni poredak: 1. Simone Faggioli (norma M20 FC, Italija) 4.24,110, 2. Miloš Beneš (osella FA30, Češka) + 11,457, 3. Fausto Bormolini (reynard K02, Italija) +14,562, 4. Otakar Kramsky (reynard K14, Češka) +20,397, 5. Laszlo Szasz (reynard zytec, Dubrovnik Racing) +26,983, 6. Marjan Srdelj (formula 3000, Slovenija) +32,013. Prvenstvo Hrvatske: 1. Tomislav Muhvić (Mitsubishi Lancer EVO IX,  AKK Petar Klepac) 5:25,564, 2.  Siniša Krainc (Ford Escort RS Cosworth, AK Rijeka + 0,295, 3. Istvan Kavecz (BMW E 90, AK Dubrovnik Racing) +3,274, 4.  Laszlo Hernady (Mitsubishi Lancer EVO 8, AK Dubrovnik Racing) +14,792, 5. Maro Slade (Mitsubishi Lancer EVO X , AK Dubrovnik Racing) +17,246.

 

 


Podijeli: Facebook Twiter