Neriješena odvodnja oborinskih voda, obilne padaline, niske temperature, snijeg i led doveli su do oštecenja dijela državne ceste granicni prijelaz Požane - Buzet na dionici kod Štrpeda. Zadnjih desetak dana promet se na tom tranzitnom pravcu "usporavao" prometnim znakovima upozorenja, u nekoliko navrata cestari su krpali rupe u asfaltu, no one su se ponovno otvarale, a najgore je, tvrde tamošnji mještani, bilo u noci s petka na subotu.
Asfalt se tijekom zadnje intervencije, kažu, polagao dok je padala kiša, na mokar kolnik pa je i to vatrogasno rješenje bilo kratkog daha.
Mještani vec godinama upozoravaju i na problem izvora u Štrpedu. Voda izvire usred ceste, što je posebno opasno zimi, kada vozaci mogu sa suhog kolnika iznenada i posve neocekivano naletjeti na zaledeni dio ceste. Zadnjih se dana stanje pogoršalo. Prava je sreca da nije bilo prometnih nesreca s težim posljedicama.
Davor Bazina iz Hrvatskih cesta kaže da se upravo izraduje projekt temeljite rekonstrukcije dionice od Požana do Buzeta. Njegova ce realizacija na red doci tek za dvije godine pa je jasno da ce najnovija oštecenja trebati što hitnije sanirati iz sredstava redovnog održavanja.
Tim ce sredstvima Hrvatske ceste na inicijativu Grada Buzeta i policijske postaje privremeno riješiti i izlizani habajuci sloj te postaviti 600-tinjak metara novog asfalta kod Ciriteža, gdje je takoder bilo prometnih nezgoda. Najavljeno je da ce radovi poceti do kraja ove godine. Ova se investicija malo zakomplicirala zbog financija, ali bi, veli Bazina, trebala uskoro poceti.
Državnu cestu Buzet - Lupoglav, prometnicu dotrajalog i oštecenog kolnika, zbog prošlogodišnje crne statistike prozvali su cestom smrti. Hrvatske ceste ove su godine temeljito sanirale najkriticnijih 1.685 metara izmedu Bršcaka i Rockog Polja, u što su uložile oko cetiri milijuna kuna. No, radovima tu ne bi trebao biti kraj.
Projektirana je rekonstrukcija dionice od Buzeta prema Ciritežu. Buzecani inzistiraju da ova investicija ude u plan Hrvatskih cesta za iducu godinu. Po nacelno postignutom dogovoru, 2012. trebali bi poceti radovi od Žulici do Lupoglava, a 2013. od prvih semafora u Buzetu do Podrecaka prema granicnom prijelazu Požane.