Hrvatske željeznice započele su danas sanaciju željezničke pruge državna granica - Buzet - Pula, između kolodvora Buzet i Roč, gdje je u petak došlo do odrona stijena s Raspadalice, litice iznad Buzeta, uz sam rub planinskog masiva Ćićarije.
Radovi su započeli u najkraćem mogućem roku. Već su u jutarnjim satima minirane kamene gromade, od kojih najveća, izmjereno je točno, ima 32 tone.
- Zadovoljena je sva procedura neophodna prilikom miniranja. Tijekom noći izrađen je elaborat, faksiran policiji, dobivena je dozvola i mineri su već u 7.20 sati bili na pruzi, rekao nam je Dubravko Lilek, voditelj ispostave Nadzornog središta Pula.
Djelatnici HŽ-a odmah nakon miniranja raščistili su prugu. S obzirom na to da su postojeće tračnice savinute, postavit će se nove, a promijenit će se 22 metra kolosijeka. Do mjesta odrona moguće je doći samo željezničkom prugom pa se pri sanaciji koriste strojevi za željezničke namjene koji mogu voziti šinama, primjerice bager dvoputni te pružna vozila.
Zbog odrona stijena ta je dionica pruge do daljnjeg zatvorena za promet, a putnici se na relaciji Buzet - Lupoglav prevoze autobusima. U HŽ-u očekuju da bi, posluže li ih vremenske prilike, pruga mogla biti sanirana do sredine idućeg tjedna. Buzet će do tada biti željeznički odsječen od ostatka Hrvatske, mjesto odrona oko kilometar je udaljeno do Željezničkog kolodvora Buzet. Željeznička pruga iz pravca Buzeta prema Sloveniji je prohodna, no ionako nema željezničkih veza sa Slovenijom.
Lokacija kod Raspadalice podložna je odronima, ali i klizištima, i to je problem sve od 1876. godine kada je pruga otvorena za promet. Na pruzi ispod Raspadalice do sada su sanirana dva klizišta, od 40 i 80 metara dužine. Odrona je bilo nekoliko, a najveći je zabilježen 1999. godine kada se odronio kameni blok od 550 kubika u komadu.
- Na odrone utječe geološki sastav. Na toj se lokaciji svojevremeno vadio ugljen, između kamenih blokova i sada se vide slojevi ugljena, izjavio je Lilek. Naglasio je da postoji izvedbeni projekt za postavljanje elastičnih mreža za zaustavljanje odrona.
Buzećani se prisjećaju da je 1975. godine sličan odron, nakon obilnih kiša, prouzročio željezničku nesreću.
- Sa Raspadalice se odronio kamen na prugu, a na njega je noću naletio brzi vlak. Tom je prilikom poginuo strojovođa iz Roča. Lokomotiva se otkačila od vagona i survala nizbrdo, pola vagona je ostalo na pruzi, a pola je visjelo. Kada je dizalica iz Ljubljane došla dignuti lokomotivu i ona je otklizala nizbrdo, pa je druga dizalica iz Zagreba izvukla i ljubljansku dizalicu i oštećenu lokomotivu, ispričao nam je Lino Jerman iz Buzeta. (Napisala i snimila G. ČALIĆ ŠVERKO)
Hrvatske željeznice započele su danas sanaciju željezničke pruge državna granica - Buzet - Pula, između kolodvora Buzet i Roč, gdje je u petak došlo do odrona stijena s Raspadalice, litice iznad Buzeta, uz sam rub planinskog masiva Ćićarije.
Radovi su započeli u najkraćem mogućem roku. Već su u jutarnjim satima minirane kamene gromade, od kojih najveća, izmjereno je točno, ima 32 tone.
- Zadovoljena je sva procedura neophodna prilikom miniranja. Tijekom noći izrađen je elaborat, faksiran policiji, dobivena je dozvola i mineri su već u 7.20 sati bili na pruzi, rekao nam je Dubravko Lilek, voditelj ispostave Nadzornog središta Pula.
Djelatnici HŽ-a odmah nakon miniranja raščistili su prugu. S obzirom na to da su postojeće tračnice savinute, postavit će se nove, a promijenit će se 22 metra kolosijeka. Do mjesta odrona moguće je doći samo željezničkom prugom pa se pri sanaciji koriste strojevi za željezničke namjene koji mogu voziti šinama, primjerice bager dvoputni te pružna vozila.
Zbog odrona stijena ta je dionica pruge do daljnjeg zatvorena za promet, a putnici se na relaciji Buzet - Lupoglav prevoze autobusima. U HŽ-u očekuju da bi, posluže li ih vremenske prilike, pruga mogla biti sanirana do sredine idućeg tjedna. Buzet će do tada biti željeznički odsječen od ostatka Hrvatske, mjesto odrona oko kilometar je udaljeno do Željezničkog kolodvora Buzet. Željeznička pruga iz pravca Buzeta prema Sloveniji je prohodna, no ionako nema željezničkih veza sa Slovenijom.
Lokacija kod Raspadalice podložna je odronima, ali i klizištima, i to je problem sve od 1876. godine kada je pruga otvorena za promet. Na pruzi ispod Raspadalice do sada su sanirana dva klizišta, od 40 i 80 metara dužine. Odrona je bilo nekoliko, a najveći je zabilježen 1999. godine kada se odronio kameni blok od 550 kubika u komadu.
- Na odrone utječe geološki sastav. Na toj se lokaciji svojevremeno vadio ugljen, između kamenih blokova i sada se vide slojevi ugljena, izjavio je Lilek. Naglasio je da postoji izvedbeni projekt za postavljanje elastičnih mreža za zaustavljanje odrona.
Buzećani se prisjećaju da je 1975. godine sličan odron, nakon obilnih kiša, prouzročio željezničku nesreću.
- Sa Raspadalice se odronio kamen na prugu, a na njega je noću naletio brzi vlak. Tom je prilikom poginuo strojovođa iz Roča. Lokomotiva se otkačila od vagona i survala nizbrdo, pola vagona je ostalo na pruzi, a pola je visjelo. Kada je dizalica iz Ljubljane došla dignuti lokomotivu i ona je otklizala nizbrdo, pa je druga dizalica iz Zagreba izvukla i ljubljansku dizalicu i oštećenu lokomotivu, ispričao nam je Lino Jerman iz Buzeta. (Napisala i snimila G. ČALIĆ ŠVERKO)