Buzet classic 2012. okupio starodobne ljepotane

Ljepotani u starom gradu
Ljepotani u starom gradu

U Starom gradu Buzetu proteklog je vikenda kazaljka vremeplova vraćena u sredinu dvadesetog stoljeća, a duh prošlosti na valovima nesnosne vrućine obuzeo je posjetitelje i stanovnike. Ondje je, naime, Mjesni odbor Stari grad Buzet organizirao treći "Buzet classic 2012.", izložbu i rally starodobnih automobila i motocikala, na koju se odazvalo 88 vlasnika prekrasnih ljepotana.

Buzetska izložba oldtimera po svojoj je koncepciji jedinstvena - vozila su po starogradskim trgovima bila raspoređena prema godištu i namjeni. U obilazak kretalo se od Velih vrata prema središnjem trgu, na kojem su bili izloženi vojni jeepovi iz 40-ih godina. Vozači odjeveni u odoru američke vojske i originalna zvučna kulisa vratila je posjetitelje u doba Drugog svjetskog rata.

Na glavnom, Titovom trgu, parkirali su se najglamurozniji modeli. Najstariji je primjerak bio Fiat 501 Torpedo iz 1919. godine. On nije bio ulašten poput prekrasnog žutog Rugbya iz 1929., Ford A coupea iz 1930., Triumph Roadstera iz 1947. ili impresivnih Fiat Balilla, no oduševio je posjetitelje svojim drvenim kotačima, originalnom bojom, željeznim upravljačem i polugom za paljenje. Jedan od ljepših primjeraka na izložbi bio je Hudson Essex iz 1928. godine, kojeg je iz Slovenije dovezao Vladimir Čeh.

Na trgu Matka Laginje je bio izložen ostatak starodobnika. Porsche 356 iz 1963., Renault 8 Gordini iz 1967., Pretis NSU iz 1956., Citroen DS iz 1971. samo su neki od hvalevrijednih primjeraka.

U 14.30 kada su se oldtimeri, jedan za drugim, uputili na turistički đir prema prvoj hrvatskoj oldtimer stazi dugoj 53 kilometra. Spustivši se iz Buzeta, oldtimer karavana je obišla mjesta Štrped, Mažinjicu, dolinu Bračane, Sovinjak, Sv.Donat, Vrh, Paladine, Šćulce, Valice, Motovunski most, Livade i Istarske toplice, otkud su se vratili u Buzet na trg Fontana. Tada je započeo natjecateljski dio u kojem je valjalo brdsku stazu od Fontane do Velih vrata proći sa što manjim udaljavanjem od zadanih 2,26 minuta, što je najbolje odradio Ivan Sinčić, član Adria Classic Koper, koji je svojim Fiatom 124 Sport Cabrio iz 1967. postigao vrijeme 2.25,93, stotinku ispred drugoplasiranog Roberta Ronca (Ruote del passato) u Alfa Romeo Guiliji iz 1974. godine. Treći je bio Josip Flego (OTK Pula Rovinj) u Fiatu 500 iz 1953. godine.

U poretku Vespista najuspješniji je bio Ivan Rabar (Vespa klub Istra), a u klupskom natjecanju slavili su članovi Oldtimer kluba Histria. (Napisao i snimio Krešimir TADIJIĆ)

OPŠIRNIJE U PRILOGU AUTOMOTO U UTORAK.


Podijeli: Facebook Twiter