Iza svake dobre vijesti iz hrvatske industrije, cini se, mora stici barem jedna loša. Tako je prošli tjedan Državni zavod za statistiku objavio da su u travnju i svibnju ove godine tvrtke u industriji zabilježile rast narudžbi od 25 i 35 posto u odnosu na iste mjesece prošle godine, a sad je stigla vijest da je industrijska proizvodnja u lipnju ove godine pala u odnosu na prethodni mjesec za 2,7 posto, te za cetiri posto u odnosu na prošlogodišnji lipanj.
Iako narudžbe u travnju i svibnju nisu morale odmah pojacati proizvodnju u lipnju, nego se to može dogoditi tek za nekoliko mjeseci cini se da se uzlazni trend u hrvatskoj industriji ipak još nije dogodio, te da se oporavak dogada samo tvrtkama pojedinacno koje su okrenute izvozu i koje ovise o potrošnji u turistickoj sezoni, a to su uglavnom proizvodaci hrane i pica. Na, to upucuje i nekoliko primjera poduzeca koja bilježe bolje rezultate.
Elektrokontakt ima rast proizvodnje cijelu ovu godinu i to za sedam do osam posto, a kad se tome pribroji i proizvodnja koja ce se preseliti iz Švicarske, direktor Elektrokontakta Vladimir Ferdelji, kaže da se može govoriti i o dvoznamenkastom rastu u ovoj godini.
No, objašnjenje je, napominje Ferdelji, jednostavno - njegova tvrtka 92 posto proizvodnje prodaje na inozemnom tržištu i oporavak tih tržišta, prvenstveno zemalja u EU i SAD-u, i za njih znaci vecu proizvodnju. Takav trend na domacem tržištu, kaže Ferdelji, još se nije dogodio i zato se može govoriti o oporavku samo rijetkih proizvodaca, onih oslonjenih na inozemno tržište.
Isto je i s tvrtkom Cimos iz Buzeta koja proizvodi autodijelove i ovisi o kretanju potražnje na tržištu Europske unije. U tom poduzecu kažu da je rast poceo vec krajem prošle godine, kad se pocela oporavljati prodaja automobila u EU, te da je njihova proizvodnja trenutno za desetak posto veca nego što je bila prošle godine u isto vrijeme, no ne ocekuju tako skoro povratak proizvodnje na najbolje godine - 2006. ili 2007. godinu.
Rast bilježe i prehrambene tvrtke i on je povezan s turistickom sezonom, pa su tako u Podravci u lipnju i srpnju zabilježili rast u proizvodnji pica za 20 posto, dok su ostali proizvodi na razini prošle godine.