Buzecani ostali bez autoplina

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

S OMV-a u Buzetu nedavno je demontiran spremnik za autoplin. U gradu su dvije benzinske stanice, s OMV-a su spremnik skinuli, a na Ininoj ga nikada nisu ni imali, pa Buzecani po autoplin trenutno odlaze u Buje ili Pazin.

- Zadnjih godina kola su nam krenula nizbrdo. Sud je vec otišao iz Buzeta, a sada odlazi i plin, žale se slikovito Buzecani koji kucni budžet krpaju korištenjem povoljnijeg energenta.

Pazin ima tri benzinske i sve tri imaju autoplin, u Bujama se može tankati do 15 sati, a s buzetskog OMV-a spremnik je maknut prije više od mjesec dana, nabrojali su nam sugovornici koji plin trenutno tankaju u Pazinu. Racunica je jednostavna, kažu, u Pazin idu preko Lupoglava, 70-ak kilometara u oba pravca. Pri potrošnji od 10 litara plina na 100 kilometara, ispada da na takav put potroše sedam litara plina ili, po cijeni litre od 4,98 kuna, oko 35 kuna.

Pojašnjenje zašto je maknut spremnik za autoplin kao jeftinija alternativa klasicnim pogonskim gorivima i zbog cega Buzecani po njega moraju u Buje ili Pazin, što im predstavlja dodatni trošak, zatražili smo u OMV-u gdje kažu da je u tijeku promjena dobavljaca.

Na mailom postavljeno pitanje stigao je odgovor da OMV Hrvatska kupcima nudi iskljucivo najkvalitetnije proizvode i usluge, stoga je jedinica za istakanje plina na benzinskom servisu Buzet uklonjena da bi postavili novu koja ce zadovoljiti i najviše tehnicke kriterije. Nova jedinica ce u iducim tjednima biti instalirana te ce kupci na benzinskom servisu Buzet moci ponovno nesmetano koristiti LPG kao pogonsko gorivo.

Pitanje je samo zašto se u ovakav zahvat išlo u jeku turisticke sezone. Buzet doduše nije priobalno turisticko odredište, ali je zato na izrazito tranzitnom pravcu koji od granicnog prijelaza Požane vodi prema Rijeci pa ce zasigurno i pokoji turist ostati zatecen ovakvom ljetnom praksom.

Talijani, zakljucuju Buzecani koji voze na plin, nagraduju vlasnike automobila na plin odredenim subvencijama, dok ih u Hrvatskoj kažnjavaju jer placaju duplu cestarinu, iako je plin ekološki cist energent, a i sama ugradnja kompletnog uredaja u auto košta oko 11.000 kuna. (G. CALIC ŠVERKO)


Podijeli: Facebook Twiter