Član Predsjedništva HDZ-a, tehnički ministar prometa i prvi na kandidacijskoj listi svoje stranke u osmoj izbornoj jedinici, Oleg Butković pripada novoj generaciji hrvatske politike. Govori otvoreno, priznaje argumente političkih konkurenata, te poziva na zajedništvo u ispunjavanju velikih projekata. Razgovarali smo o predizbornim temama u Istarskoj županiji i osmoj izbornoj jedinici.
- Predizborna obećanja pune medije i glave birača. U osmoj izbornoj jedinici, gdje voditi HDZ-ovu kandidacijsku listu, sve važnije stranke i koalicije navode završetak projekata, poput Istarskog ipsilona, Opće bolnice u Puli, spominju željeznički tunel kroz Učku, novi putnički terminal u pulskoj luci... Što je realno, s obzirom da zemlja grca u dugovima?
- Budući da vodim resor prometa u postojećoj Vladi, želim istaći da smo u proteklih osam mjeseci pokrenuli i nastavili niz projekata, od kojih je Milanovićeva vlada odustala iz politikanskih razloga. Tu prije svega mislim na završetak Istarskog ipsilona. Mi smo završili pregovore o izmjenama ugovora o koncesiji, postoje sve građevinske dozvole za dionicu B1 od Pazina do tunela Učka, te nova Vlada samo treba donijeti odluku. Radovi mogu početi odmah po odluci. Prijepora je bilo oko cijene radova, ali mi smo angažirali niz stručnjaka i postigli nižu cijenu od 170 milijuna eura, koju je predviđala Vlada SDP-a i njihovih partnera.
- Vaši politički konkurenti, prije svih SDP, tvrde kako je riječ o "kolonijalnim" ugovorima za Ipsilon, te da se oni protive pravilima Europske unije?
- Te tvrdnje nisu točne. Izmijenili smo mnoge negativne stvari u ugovoru o koncesiji koje su bile na štetu Hrvatske, te je koncesionar pristao na te promjene. Prije prihvaćanja od strane hrvatske Vlade, taj ugovor mora dobiti zeleno svjetlo u Bruxellesu. Dakle, o tome neće u konačnici odlučivati SDP, a ni HDZ, nego stručno tijelo u Europskoj uniji. Preko Ipsilona dolazi šezdeset posto turističkog prometa, njegov efekt za gospodarstvo Istre i Hrvatske je nemjerljiv, te on utječe na nacionalni PDV. Druga faza radova na Ipsilonu, dakle druga cijev cestovnog tunela kroz Učku i cesta prema Matuljima, upravo se projektiraju. Tu investiciju treba napraviti, jer je od golemog interesa za Istru i Hrvatsku. Kad projekti budu gotovo i imovinsko-pravni problemi riješeni, postići ćemo dogovor s koncesionarom o investiciji.
- Prije svakih izbora tema postane i probijanje željezničkog tunela kroz Učku. Koliko je to realno u postojećim prilikama?
- Željeznički tunel kroz Učku iznimno je važna tema o kojoj treba govoriti i projekt koji se treba naći u strategijama razvoja. Ali, to nije projekt što ga možemo završiti za četiri godine, te ga obećavati u kratkom roku. Cestovni tunel može biti gotov u tom roku, ali željeznički ne. Ali, treba napraviti planove i predstaviti ga strateški interes Hrvatske, jer nam je u programu EU za operativni razvoj željeznice do 2020. godine oko 600 milijuna eura, a projekata nemamo dovoljno. Imamo projekt nizinske pruge za Rijeku, ali jednako je važan projekt željeznička veza s Istrom preko Učke i za njega treba napraviti projekt.
- Projekt Opće bolnice u Puli neće na "čekanje"?
- Naravno da ne. Bolnica se gradi i biti će dovršena u roku i nije točno kako je naša Vlada zaustavila taj projekt. Završit ćemo je do 2018. godine. Isto tako, otvorit ćemo radove na proširenju sveučilišne bolnice u Rijeci, koja će biti znanstvena zdravstvena institucija i za dvije županije - Istarsku i Primorsko-goransku. (Dubravko GRAKALIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU