U hotelu Lone Rovinju održava se Medunarodni festival vode HA DVA O. Nekoliko stotina ljudi u tri dana pratit ce izlaganja više od 30 govornika iz najvažnijih tvrtki Hrvatske, Madarske, Slovenije, Srbije i BiH koje se bave proizvodnjom vode.
Cilj festivala je razviti platformu za razmjenu ideja, informacija i predstavljanje najboljih praksi u granama vezanim za iskorištavanje vodnog bogatstva.
Prvi predavac trodnevnog Waterfesta dr. Feda Vukic, profesor na studiju dizajna zagrebackog Arhitektonskog fakulteta, govorio je o vodi kao brendu koji je to vec u svom izvornom postojanju. O karakteristikama i ocjenjivanju voda govorio je Michaeal Mascha, najpoznatiji svjetski sommelier za vodu, zagovornik ideje o uspostavi kulture vode. Masha je na izložbi voda Hrvatske i regije, koja je postavljena u Loneu, vodio ciljane degustacije, kojima je ucesnicima prenosio iskustva ocjenjivanja voda.
Na festivalu se moglo cuti da je u proteklih nekoliko desetljeca globalna prodaja buteljirane vode postala je jednim od vodecih svjetskih biznisa, koji se trenutno procjenjuje na približno 60 milijardi dolara. Do 2020. vrijednost tog tržišta trebala bi se popeti na bilijun dolara.
Hrvatska raspolaže sa zavidnim rezervama pitke vode visoke kvalitete, pa smo medu trideset vodom najbogatijih zemalja. Ipak, taj snažan gospodarski potencijal do sada nije dovoljno iskorišten. Prošle godine u Hrvatskoj je proizvedeno 288 milijuna litara izvorske i prirodne mineralne vode. Prosjecna potrošnja od 29 litara po stanovniku daleko je od europskog prosjeka od 100 litara. Ova je grana ipak jedna od uzdanica našeg gospodarstva jer godišnje izvozimo 60 milijuna litara buteljirane vode, dok nam je uvoz više od tri puta manji. Glavna su nam izvozna tržišta BiH, Madarska i Slovenija.
Kad je rijec o trendovima ove proizvodnje sve je više bojazni da ce potrošnja brzo nadmašiti zalihe izvorske vode, pa ce voda, cija je proizvodnja sve skuplja, posebno zbog ambalaže, uistinu postati važnija od nafte. U svijetu je sve više trgovackih marki, koje ugrožavaju brendirane vode. Poznate tvrtke trude se zbog toga dodavati dodatne vrijednosti, kao što su antioksidansi i blagi vocni okusi. U proizvodnju i plasiranje vode sve više ulazi vrhunski dizajn, a u promociji se koriste socijalne mreže. (A. POKRAJAC)