Retro je u modi. Jako. Nostalgija je u modi. Poprilično. Vintage je u modi. Strašno. Odjeća s patinom i pričom podsjetnik je na neka vremena koja su bila romantičnija, daleko od hiperprodukcije koja kvalitetu podređuje kvantiteti. Jer vintage je poput stilske vremenske kapsule koja nas vraća u vremena kada je sve nekako bilo mirnije i bolje sašiveno. A ni Hrvati nisu odoljeli retro trendu, i sve je više onih koji nose vintage. Oni nisu pomodni, oni samo pomno odabiru.
Jedne od njih su Zagrepčanke Ana Guzmić i Tena Hasanefendić koje stoje ili nose brend Buried Clothes. Modna je to interaktivna priča u kojoj "lovci sa stilom" predstavljaju svoje nove/stare akvizicije te ih nude na prodaju. A sve to ljeti odrađuju, vjerovali li ne, u vatrogasnim kolima. One su kao neke spasiteljice dobrih starih komada odjeće koje ih pronalaze i paze da ne padnu u zaborav. A nakon Dolce Vite ovoga vikenda vraćaju se u Rovinj na Mali sajam starina, gdje vješaju svoje vješalice i kupuju, prodaju, prepravljaju.
- Buried Clothes nastao je slučajno, bez velikih programa i planova. Shvatile smo da su nam ormari puni divnih stvari koje smo kupile, naslijedile ili iskopale odjeće koju smo ljubomorno čuvale, a nismo je prošetale možda ni jednom u životu. Htjele smo, najviše zbog sebe samih, napraviti neku posvetu tim komadima pa da se možemo utješiti pri pomisli da smo im na barem malen način iskazale divljenje.
Naša igra, koja se sastojala od šminkanja u kosturice, kombiniranja i oblačenja vintage odjeće te fotografiranja i smišljanja pjesmica koje prate vizual, s vremenom se pretvorila u nešto više. Taj pomalo "pomaknuti" izričaj u predstavljanju stvari iz "bakinog ormara" naišao je na interes publike te smo se odlučile predstaviti svijetu u vidu izložba, sajmova, bloga i društvenih mreža. kažu Ana i Tena.
- Za nas je najbitnija priča koja stoji iza lijepe haljine. Svaki od iskopanih komada zasigurno nosi neku priču, bio da je namijenjen određenoj prilici i ima svoju povijest. Internet je sve zastupljeniji alat u prodaji i promociji te u skladu s tim dijelovi naše kolekcije svako malo sele na razne virtualne adrese, internet shopove van granica lijepe naše. Lijepo je znati da neki super berlinski online shop želi baš naše stvari. To nam je pokazatelj da radimo kako spada i da imamo komada koji su zanimljivi i mogu konkurirati i na mjestima koja obiluju vintage shopovima i gdje je ta kultura prihvaćena već godinama.
Osim virtualno, djelić naše kolekcije nalazi se u novom concept storeu Grič-Witch u Radićevoj ulici u Zagrebu, a za one željne isprobavanja i presvlačenja u vintage dragulje, po dogovoru otvaramo vrata našeg malog Showrooma u tvornici Katran u Zagrebu. No, sajmovi i festivali i dalje su broj jedan na listi našeg djelovanja, zaključuju. (Lara BAGAR; fotoarhiva Buried Clothes)
VIŠE U TISKANOM IZDANJU.