Buje: Rotor Valanari otvoren mjesec i pol prije roka

Novi kružni tok na nekad opasnom raskrižju (G. KOVAČEVIĆ)
Novi kružni tok na nekad opasnom raskrižju (G. KOVAČEVIĆ)

Točno mjesec i pol prije isteka ugovorenog roka dovršena je izgradnja rotora Valanari na Stanici, na ulazu u Buje iz pravca Kaštela i Slovenije, odnosno na križanju državne ceste DC200 (iz pravca Buja prema granici sa Slovenijom) i županijskih ŽC5209 (Pula - Ponte Porton - Buje) i ŽC5008 (Buje - Grožnjan).

Kružni je tok pušten u promet u nedjelju, nakon kompletiranja horizontalne signalizacije, a djelatnici poduzeća Cesta iz Pule, kojemu su Hrvatske ceste povjerile ovu investiciju vrijednu 4,5 milijuna kuna (bez PDV-a), privode kraju hortikulturno uređenje okoliša.

Uoči početka radova, krajem veljače, predstavnica Ceste Vilma Učeta najavila je da će nastojati što prije završiti posao, ne bi li smanjili troškove i građanima stvarali što manje poteškoća. Budući da su im vremenske prilike išle u prilog i nije bilo nepredviđenih okolnosti vezanih za podzemne instalacije, u tome su i uspjeli.

Rotor Valanari je među najznačajnijim ovogodišnjim ostvarenjima Hrvatskih cesta na prometnicama Istarske županije i, uz izgradnju kanalizacijskog sustava, najveća je infrastrukturna investicija u Bujama u zadnja dva desetljeća. Projektant je pulski Via Ing, a nadzor je obavljao Učka-konzalting iz Pazina.

- Konačno smo dobili adekvatno uređen i za sve sudionike u prometu, a osobito pješake sigurniji ulaz u Buje. Grad će uskoro raspisati i natječaj za idejno rješenje izgleda rotora. Svim našim građanima želimo dati priliku da utječu na buduće uređenje ovog objekta, o čijem će održavanju brinuti gradsko komunalno poduzeće Civitas Bullearum, kazao je bujski gradonačelnik Edi Andreašić.

Podsjetio je da je inicijativu za rekonstrukciju raskrižja pokrenuo Grad, koji je dvije godine pripremao potrebnu dokumentaciju - geodetsku podlogu, idejne, glavne i izvedbene projekte, u što je uložio tristotinjak tisuća kuna. Što se tiče sigurnosti raskrižja, koje je dugi niz godina imalo ugašene semafore, spomenuo je da se tu, unatoč smanjenom intenzitetu prometa nakon otvaranja Istarskog ipsilona, dogodilo više prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama, posebno u vrijeme turističke sezone. Uzrok nesreća su najčešće bili nepažnja i prevelika brzina dostignuta na ravnom i dosta širokom dijelu ceste. (K. FLEGAR)


Podijeli: Facebook Twiter