Veličanstvenim zvukom što ga je je iz najljepših istarskih orgulja, onih u bujskoj župnoj crkvi svetog Servula, izmamio 28-godišnji švedski glazbenik Lukas Arvidsson u četvrtak je zaključen 15. međunarodni festival Organum Histriae.
Svestrani je umjetnik i ovom prigodom učinio ono što je za njega karakteristično - klasiku je začinio improvizacijama impregniranim jazzom i folklornom glazbom.
Instrument je 1791. godine izgradio venecijanski majstor Gaetano Callido, a njegove je mogućnosti, uz svoj talent, nadahnuće i vještinu, mladi glazbenik prezentirao publici uz skladbe "Preludium in g" Dietericha Buxtehudea, "Tiento de quarta por elami, a modo de cancion, de ocho" te "Otro tiento de quarta tono por elami de ocho" Francisca Corree De Arauxoa, "Toccata Quarta - Per l´organo da sonarsi alla levatione" Girolama Frescobaldija, "Capriccio in D" Georga Böhma i "Toccata super In de, Domine, speravi" Samuela Scheidta.
Na publiku, koja je svaku notu koncentrirano upijala i neizmjerno uživala, poseban je dojam ostavila njegova improvizacija na "Concerto in d" Johanna Sebastiana Bacha i Antonija Vivaldija, Ciaccona in Dietericha Buxtehudea i "Tiento de 2 Tono Sobre la Letania de la Virgen" Pabla Brune. Gromoglasan je aplauz odjeknuo crkvom kad je prepoznata skladba Ivana Matetića Ronjgova "Ča je more".
Organum Histriae je u ovogodišnjem izdanju pružio još tri koncerta i jednu novost koja će biti nastavljena i sljedeće godine - stručni orguljaški seminar "J. S. Bach i njegovi suvremenici" pod vodstvom Pavla Mašića i Ante Knešaureka. (Napisala i snimila Kristina FLEGAR)