Buducnost "3. maja" i LNG brodovi

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

U rijeckom brodogradilištu «3. maj» održan je sastanak predstavnika radnickih vijeca i sindikata s Dankom Koncarom, vlasnikom tvrtke Kermas Ulaganja koja figurira kao jedan od najozbiljnijih kandidata za privatizaciju pet hrvatskih brodogradilišta. Poslije završetka sastanka Koncar se kratko obratio okupljenim novinarima rekavši kako je njegov glavni cilj i dalje zadržavanje brodogradevne djelatnosti u svim brodogradilištima.

 

Na sastanku Koncara i predstavnika sindikata pojavilo se i ime rijeckoga poduzetnika Mate Markanovica, najveceg kooperanta «3. maja», kao moguceg ozbiljnog kandidata za ulazak u Koncarov konzorcij, barem kada je u pitanju privatizacija rijeckog brodogradilišta. Iako Koncar na izravno novinarsko pitanje o mogucem Markanovicevom ulasku u konzorcij nije htio odgovoriti, možda više od njegove šutnje govori cinjenica da su se Koncar, njegov odvjetnik Anto Nobilo i direktorica tvrtke Kermas ulaganja Vinka Cetinski na sastanak dovezli u automobilu koji je vlasništvo Markanoviceve tvrtke Tekol-Teri, a vozio ih je Markanovicev službeni vozac. Eventualnim ulaskom u vlasnicku strukturu «3. maja» Markanovic bi se ponovo našao u dvostrukoj ulozi u brodogradilištu. On je, podsjecamo, unatoc cinjenici da je njegova tvrtka Teri-Crotek najveci pojedinacni kooperant brodogradilišta istodobno sjedio u Nadzornom odboru «3. maja». Nakon ustrajnih pritisaka sindikalista koji su smatrali da je Markanovic u ocitom sukobu interesa, Markanovic je prije otprilike dvije i pol godine na koncu ipak podnio ostavku na mjesto u Nadzornom odboru, cemu je, prema upucenim izvorima, kumovala i tadašnja Vlada.

- U svim dosadašnjim razgovorima, pa tako i danas, Koncar je ponudio nastavak brodogradevne djelatnosti, ali i proširenje na nova podrucja poput gradnje LNG i LPG carriera, što je posebno znacajno s obzirom na buduci LNG terminal na otoku Krku. Smatram da bi Koncar brodogradilištu donio stabilnost i iskorak prema jacem i vecem «3. maju». Koncar želi zadržati postojeci broj zaposlenih. «3. maj» je oduvijek bio rasadište strucnjaka, inženjera i kvalificiranih radnika, on smatra da imamo vrhunske kadrove i da ih trebamo zadržati. Brodogradnja bi u buducnosti trebala biti okosnica razvoja hrvatskoga gospodarstva, kazao je direktor brodogradilišta Željko Starcevic.

Predsjednica radnickog vijeca Brodogradilišta «3. maj» Nada Jelinic-Starcevic nakon održanog sastanka istaknula je da Koncara smatra ozbiljnim ponudacem te zasad nema razloga ne vjerovati njegovim namjerama. Ipak, zasmetalo joj je što Koncar nije htio precizno odgovoriti na pitanje s kojim se to brodogradevnim strucnjacima konzultira oko privatizacije škverova.

 


Podijeli: Facebook Twiter