Moćna Nissanova ergela prošlog je tjedna novinarima iz Hrvatske, Slovenije, BiH, Crne Gore i Srbije u automobilskom centru NAVAK smještenom u Subotištu, srijemskom mjestu nedaleko Beograda, pružila iznimna zadovoljstva.
U sklopu predstavljanja dolaska Nissanovog jukea u specijalnom nismo izdanju u Europu, pa tako i u Hrvatsku, novinarima je omogućeno testiranje ne samo tog modela već i samih vrhunaca sportskog programa Nissana – GTR-a i za utrke posebno pripremljenog modela 370 Z. Automobili su za tu prigodu došli iz svih država regije, dok su GTR i 370 Z doputovali iz engleskog Silverstona gdje se koriste u prezentacijske i natjecateljske svrhe.
Iako je u slučaju GTR-a riječ o apsolutnoj "zvijeri" snage 480 KS, odnosno automobilu na čija četiri kilograma dolazi po jedna konjska snaga, s automatskim mjenjačem kojem je izmjena brzina moguća pomoću tipki ispod volana, još su veće zadovoljstvo pružila dva 370 Z jer su bili apsolutno pripremljeni za natjecanje: od ogoljene kabine s "roll-barom" i posebnim sjedalima, do samog ovjesa.
Mada njihovih 344 KS u odnosu na GTR ne djeluju tako impresivno, ubrzanje do 100 km/h samo im je 5,2 sekunde, a zahvaljujući manualnom mjenjaču, zadovoljstvo jurnjave u njima je neizmjerno. Mada se u slučajevima novinarskog korištenja sportskih automobila u pravilu pribjegava doziranoj vožnji koju predvodi profesionalni automobilist, u NAVAK-u su bili blagonakloni tako da se uistinu moglo voziti i brzo i uzbudljivo.
"Izlomljena" pista nije toliko dozvoljava postizanje visokih brzina, do 180 maksimalno, ali je s druge strane pružala zadovoljstvo vožnje oštrim zavojima.
U drugoj grupi testiranja bio je Nissanov juke nismo, dakle središnja figura cjelokupnog događanja. I ma koliko djelovao benigno u odnosu na GTR i 370 Z, sa svojih 200 KS i on se na pisti pokazao vrlo oštrim, agresivnim takmacem. Naravno, riječ je o automobilu s klasičnim ovjesom tako da se po istoj konfiguraciji piste ipak vozilo nešto sporije.
Juke nismo je automobil s čitavim nizom estetskih dodataka, pretežito crvene boje. Automobil će se prodavati isključivo u bijeloj, crnoj i sivoj boji tako da ti detalji postaju još uočljiviji. Ono što je možda i važnije, oprema je automobila koja je maksimalna i sveobuhvatna.
Turbo benzinac zapremine 1,6 litara razvija punih 200 KS, uz 250 Nm okretnog momenta, a maksimalna mu je brzina 215 km/h. Do 100 km/h ubrzava za 7,9 sekundi, no ne treba se bojati ni faktora potrošnje – u prosjeku vrlo razumnih 6,9 litara.
Dodajmo još da je cijena verzije s manualnim mjenjačem i pogonom na jednu osovinu 213 tisuća kuna, dok model s integralnim pogonom i automatskim mjenjačem doseže 248 tisuća kuna. (E. PRODAN)