Kada je lani britanska novinarka boravila u vili s bazenom u Ližnjanu te svoje utiske opisala i objavila u poznatim novinama Mail On Sunday, Lada, Nigel i Mike Nowell iz britanske turističke agencije Croatian Villa Holidays nisu ni bili svjesni da će upravo ta reklama popuniti njihove kapacitete u Istri. Naime, ovaj je članak bio itekako čitan što se vidi na bukingu ove specijalizirane agencije koje prodaju ekskluzivne vile za odmor u čitavoj Hrvatskoj, ali i susjednoj Crnoj Gori te Sloveniji.
Nismo znali da ste tako blizu
- Na temelju ovog članka naša je agencija primila mnoge upite za ljetovanje u Istri. Zanimljivi su bili njihovi komentari, poput
"već dugo razmišljamo da ljetujemo u Hrvatskoj, a ovaj članak nas je konačno ponukao da odemo u istarsku vilu za odmor" ili "nismo znali da je to područje tako atraktivno i da ima tako puno toga za vidjeti, osim uživanja u moru", "nismo znali da je Istra tako blizu, samo dva sata leta od nas", pa "Nakon ovoga, definitivno dolazimo u Istru iduće godine.", priča nam vlasnica agencije Lada Nowell, inače rodom iz Hrvatske, točnije Požege čiji su roditelji imali vikendicu u Ližnjanu zbog čega je redovito sa suprugom Nigelom dolazila na ljetovanje u Istru.
Novinarka Jenny Cowley ostala je oduševljena Ližnjanom i Pulom, ali i dodatnom ponudom juga Istre.
- Posebno mi se sviđa što je govorila malo detaljnije o vinogradarstvu i maslinarstvu istarskog područja. To je svakako zanimljivo za engleskog turista koji postaje sve više educiran, a i zahtjevan u hrani i kvalitetnom vinu. Novinarka spominje i ljepotu divljih plaža, domaću turističku ponudu kao što su Boat Trip Fish picnic, a otok Levan prozvala je apsolutnim draguljem. Također je pohvalila Rovinj, Vrsar, Pulu, Rt Kamenjak te ljepotu okolnih otočića poput Ceje. I sama sam impresionirana koliko je upoznala lokaliteta u tih nekoliko dana, tvrdi Nowell.
Upravo iz Ližnjana počela je i njihova priča prije 10 godina, budući da su najprije krenuli s iznajmljivanjem svoje kuće u tom mjestu, ali i svojih drugih nekretnina koje su kupili u Hrvatskoj.
Tako je nastala agencija Croatian Villa Holidays sa sjedištem u Londonu koja danas posreduje pri najmu 600 vila s bazenom u Hrvatskoj od čega 179 u Istri te u Hrvatsku dovode oko 30 tisuća gostiju godišnje, i to iz svih dijelova svijeta, ne samo Velike Britanije. Danas organiziraju putovanja za londonskog gradonačelnika, ministra iz njihove vlade, te brojne uglednike i goste visoko platežne moći koji si mogu priuštiti tjedan dan u vili s bazenom od tisuću do šest tisuća funti.
- Svi naši gosti su visoke platežne moći, te uglavnom obilaze restorane, a nekada traže kuhara da im pripremi obrok u vili. Kupuju naša vina i maslinova ulja, iznajmljuju brodice. Nismo do sada statistički precizno istraživali koliko naši gosti prosječno potroše, ali rekli bismo da obitelj od četiri člana u jednom tjednu potroši od 1.000 do 2000 eura plus 2.000 do 6. 000 eura tjedno za samu vilu. Osim toga naši gosti uvijek iznajme auto i služe se taksijem, navodi vlasnica agencije.
Tvrdi da njihove goste ne zanima all inclusive ponuda, već destinacija i kvaliteta godišnjeg odmora. Često ih čak i ne zanimaju plaže, već autentični doživljaj kao posjeta lokalnoj tržnici, obilazak grada, guštanje na terasi vile uz domaće vino, šoping u lokalnim trgovinama.
Betonske plaže odbijaju
- Ipak, more, sunce i plaže od vrhunskog su značaja za naše goste. Uvijek im moramo detaljno opisati plaže, te dati točan podatak o udaljenosti od vile. Najmanje su popularne "betonske" plaže, kojih u Istri ima dosta, i gosti se čude zašto su betonirane. Betonska plaža je nešto neprirodno u srcu iskonske prirode spajanja mora s kopnom. To ljude odbija, navodi Nowell.
Ono što ih u Istri privlači da se ponovno vrate je predivan krajolik, čisto more, šarm regije, pitoreskni gradići i susretljivi domaćini.
- Ono što postaje jako važno ljudima je kvaliteta odnosa s domaćim stanovništvom. Često čujemo da su naši britanski gosti primijetili i cijenili pažljivost i susretljivost domaćih, što postaje i jedan integralni dio doživljaja cijele posjete. Napominju kako su impresionirani kako dobro svi ovdje govore engleski, i koliko je samo ta jedna činjenica bila važna da se gosti dobro osjećaju i izvuku maksimum iz svog godišnjeg odmora. Ljubaznost u prodavaonicama i restoranima se jako cijeni, a neljubaznost može biti odlučujuća za cjelokupni doživljaj odmora. No komentara o neljubaznosti praktički više i nema, zaključuje Nowell. (B. BAN)