Britance više zanima Dalmacija nego Istra

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

U Hrvatskoj je ove godine bilo više britanskih turista, a kako stvari stoje, barem toliko bit ce ih i iduce, možda i više. Cudno je to kad je poznato da Britaniju takoder trese gospodarska kriza. Ipak, Hrvatska bi mogla ostvariti i dvaput bolji promet iz Ujedinjenog Kraljevstva jer za to ima uvjete, smatra direktor Hrvatske turisticke zajednice Niko Bulic, koji je u ponedjeljak u Londonu predstavio hrvatsku turisticku ponudu britanskim novinarima i touroperatorima na otvorenju prvog u nizu velikih europskih turistickih sajmova - londonskog World Travel Marketa (WTM), koji ce trajati do cetvrtka.

Istra daleko od stare slave


Naime, iz Velike Britanije ove je sezone ostvareno pet posto više nocenja i dolazaka. Cak je i u Istri bilo više Britanaca nego lani, iako i dalje kaska za Dalmacijom. Cak 60 posto prometa otpada na Dalmaciju, a najjaci je Dubrovnik, s 35 posto prometa. U britanskom kolacu Istra sudjeluje sa samo 20 posto, iako je nekada, osamdesetih godina, iz Britanije imala na milijune nocenja. Glavni razlozi tog pada su mali broj avionskih linija i nezainteresiranost najvecih turistickih igraca, velikih hotelijera za britanske goste koji dolaze putem velikih touroperatora.

Ipak, situacija bi se za najveci hrvatski poluotok ipak mogla promijeniti iduce godine, kada se ocekuje nova avionska linija Jet2Coma iz Manchestera za Pulu. Rijec je o jednoj od dvije nove aviolinije Jet2Coma iz Ujedinjenog Kraljevstva prema Hrvatskoj. Druga se uvodi iz Newcastlea prema Dubrovniku.

Britanski touroperator koji imaju Istru u svojim programima požalili su se da im ona jednostavno slabije ide u usporedbi s Dubrovnikom ili srednjom Dalmacijom. Vecina se požalila - a najglasniji su bili predstavnici Thompsona - na teško sklapanje ugovora izmedu njih i istarskih partnera, prvenstveno zbog razlicitog pogleda na cijene.

Bez letova nema Britanaca


- Nema interesa. To je nevjerojatno, ali istinito. Jer da ga ima, kao što ga ima za Dubrovnik, tu bi bile prisutne sve niskobudžetne aviokompanije. Imamo samo Ryanair koji leti prema Puli, ali on ne radi s agencijama i touroperatorima, tako da na njega ne možemo racunati. Imali smo samo Thompsonove cartere, ali on radi po svom programu. Srecom, uvodi se novi let Jet2Coma. Bez novih letova teško je postici veci promet u Istri. Cinjenica je da Istra ima dobar promet vezan uz goste koji pristižu automobilima i stoga ne pokazuje interes za britansko tržište, smatra Miodrag Macura, direktor touroperatora Balkan Holidays koji prodaje paket-aranžmane za cijelu Hrvatsku.

Direktor HTZ-a Niko Bulic, koji za dobru sezonu na krizom uzdrmanom britanskom tržištu zahvaljuje mjerama poticaja touroperatorima, buduci da upravo tim putem u Hrvatsku dolazi 57 posto svih britanskih turista, kaže da se Istra polako vraca na britansko tržište. Naime, poznato je da su istarski hotelijeri svojedobno Britance zamijenili Rusima.

- Nijedno tradicionalno tržište, posebno ono koje je sjajno radilo, ne treba zanemariti i napustiti. Treba ga samo iznova prouciti i na novi mu se nacin prilagoditi te sebe na tom tržištu afirmirati. Jer, Istra ne želi biti ono što je bila prije rata - masovna turisticka destinacija za obiteljski odmor na razini tri zvjezdice. Ona se pozicionira kao kvalitetna destinacija i nudi šansu za pred i posezonsko dogadanje, smatra Bulic. (Barbara BAN)

Bajsa više zanimaju izbori nego resor

Iako je bio najavljen dolazak resornog ministra Damira Bajsa, na londonskom ga se sajmu nije moglo vidjeti. Dolazak na zadnji u nizu najvažnijih sajmova za Hrvatsku Bajs je pred sam kraj svog mandata na tome mjestu u trenutnom sazivu Vlade jednostavno propustio. Na pitanje gdje je i koji su to hitniji zadaci koje ima za obaviti od prvog znacajnijeg predstavljanje Hrvatske za sljedecu sezonu, nitko nije dao precizan odgovor. Ocito je predizborna kampanja u ovom slucaju bila važnija.


Podijeli: Facebook Twiter