"Veli Brijun" u utorak je svecano pušten u plovidbu. Rijec je o novom brodu u floti Nacionalnog parka (NP) Brijuni koji ce prevoziti putnike na relaciji Fažana - Veli Brijun - Fažana. No, 16 milijuna u svakom pogledu vrijedan ljepotan nece služiti iskljucivo za prijevoz posjetitelja na Brijune.
Naime, ravnatelj NP-a Eduard Kolic najavljuje da bi vec ovog vikenda novi brod mogao povesti prve goste na kružnu vožnju po brijunskom akvatoriju.
"Novim brodom cemo osigurati kvalitetniju i sigurniju plovidbu, a i smatramo da cemo njime povecati kvalitetu ponude. Naime, radit cemo kružne vožnje brijunskim akvatorijem i organizirati evente na brodu", najavio je Kolic.
Istaknuo je da ce brodom "Veli Brijun", ciji je maksimalni kapacitet 400 putnika, biti osigurana i veca protocnost posjetitelja. Stari brod "Perojka" mogao je, naime, primiti do 180 ljudi.
Suvremeni brod samo je jedna od investicija koje planiraju realizirati u parku ne bi li obogatili ponudu.
"Novi brod je tek pocetak naših investicijskih ciklusa. Valja napomenuti da smo prije godinu dana poceli s uredenjem kuhinjskog kompleksa hotela Neptun, te obnovom vile Lovorke. Iduce godine namjeravamo obnoviti smještajne kapaciteta hotela Istra i vjerojatno urediti još dvije vile.
Sva ta uredenja uglavnom ce biti financirana iz vlastitih sredstava. Poslovni rezultati u posljednje tri godine su izuzetno dobri, a likvidnost firme sve bolja", istaknuo je Kolic.
Izgradnju broda "Veli Brijun" je, naime, financirao NP s pet milijuna kuna. Za preostalih 11 milijuna dobiven je kredit kod HBOR-a, s kamatom od dva posto uz dvije godine poceka i petogodišnjim rokom otplate.
"To je samo dokaz da vlastitim resursima možemo sami ostvariti ciljeve i Brijune dici na daleko viši nivo", kazao je Kolic.
Na svecanosti puštanja u plovidbu novog broda NP-a (doduše, ne doslovno, buduci da ce još neko vrijeme putnike na Brijune prevoziti "Perojka"), prisustvovao je i Roko Vuletic, direktor prodaje u NCP-u Remontnom brodogradilištu Šibenik, koje je izgradilo "Veli Brijun".
Napomenuo je da je njihovo brodogradilište dokazalo da se može iskljucivo hrvatskim resursima izgraditi tako kvalitetan i lijep brod.
"Svi naši radnici, njih 280, ponosni su na ovaj projekt. On pokazuje i da brodogradnja u Hrvatskoj ima buducnost, na što trebaju obratiti pažnju i oni koji ce sutra donositi odluke o njenoj buducnosti", kazao je Vuletic. (B. ŽIŽOVIC, snimio D. ŠTIFANIC)
Velika jahta
Jednotrupni brod "Veli Brijun" dugacak je 30 metara, a pokrecu ga dva
Isuzu motora jacine po 250 kW. Ima dvije palube - jedna suncana. Uz
maksimalni kapacitet od 398 putnika, za sjedenje je rezervirano 295
mjesta. Kako po vanjskom izgledu, ali i luksuzno uredenoj unutrašnjosti,
"Veli Brijun" djeluje prije kao megajahta nego izletnicki brod. Inace,
svi dijelovi broda izradeni su u Remontnom brodogradilištu Šibenik.
"Perojka" ostaje duša Brijuna
Kolica smo upitali znaci li pocetak plovidbe novog broda da Perojku,
koja je cetiri desetljeca prevozila posjetitelje na Brijune i postala na
neki nacin zaštitni znak parka, šalju u mirovinu. "'Perojka" ne odlazi u penziju. Planiramo je preurediti i koristiti je
kao dušu Brijuna, jer ona je ovdje ipak odslužila 40-ak godina,
napomenuo je Kolic.