''Brez solz za pedre" - nagrada publike

S dodjele nagrada
S dodjele nagrada

Svečanom je ceremonijom dodjele nagrada u caffe' baru Gala na umaškom Trgu slobode završeno ovogodišnje, 17. izdanje međunarodnog festivala komornog teatra Zlatni lav u Umagu, nakon devet održanih predstava na temu ''U agoniji'', koje je izabrao utemeljitelj i umjetnički ravnatelj festivala Damir Zlatar Frey.

Promišljena vizija

Visoko ocijenjena predstava ''Brez solz za pedre'', u produkciji ljubljanskog Društva ŠKUC i koprodukciji Cankarjevog doma, koju je, prema dokumentarnom romanu Johana Hiltona režirao Alen Jelen, zasluženo je dobitnik nagrade publike, a ocijenjena je s 4,912. Nagradu je dodijelila zamjenica župana Giuseppina Rajko, a preuzeli su ju glumci Vito Weis i Matic Lukšič. Drugo mjesto dobila je predstava "Gospa Bovary" s ocjenom 4.797, a treće rangirana predstava je "Platon: Sokratov zagovor", ocijenjena s 4,766.

Ovogodišnji stručni žiri, Vesna Đikanović, Slavica Marin i Dimitrij Sušanj su ove godine dodijelili čak tri Zlatna lava i nagradu festivala GRAND PRIX. Prvi je Zlatni lav pripao predstavi ''Brez solz za pedre'', u produkciji ŠKUC Gledališča i Cankarjevog Doma, redatelju Alenu Jelenu za iznimno inteligentnu i konceptualno promišljenu kazališnu viziju i vizuru predstavljanja koje se ne opredjeljuje, ne moralizira i ne stvara zaključke; za izbor teksta koji na relevantan način propituje status drugačijeg u današnjoj zajednici i reflektira nasilje i eksploataciju koje prate senzibilitet drugačijeg", obrazložila je predsjednica žirija Vesna Đikanović.

Drugi je Zlatni lav dodijeljen glumcu Alešu Valiču za ulogu Sokrata u predstavi "Platon: Sokratov zagovor" (Platon: Sokratova obrana), u projektu Gledališča Potodom Aleša Valiča iz Logateca.

- Valič je u monodrami "Sokratov zagovor" na nepresušnom izvoru glumačkog znanja, na aktualan i emocionalno suptilno angažirani način, izgradio lik Sokrata kojeg razumijemo kao izvanvremensku metaforu. Čistoćom do dijamantne izbrušenosti glumačkog izraza i ljubavlju glumaca za lik koji utjelovljuje, minimalnom mizanscenom i kontroliranom unutrašnjom energijom izraženom rastućom napetošću igre, pred nama izrasta lik koji jednako dobro zna biti intelektualno uzvišen i pronicljiv, zajedljiv kao i ranjiv, prijazan i tvrdoglav", kaže Đikanović. Valiču je Zlatnog lava uručila članica žirija Slavica Marin.

- Ovaj je festival sa svojom dugogodišnjom tradicijom postao značajan i ova mi nagrada mnogo znači. Riječi žirija potvrđuju ono što svaki puta proživljavam kada započinje Sokrat, kaže Aleš Valič.

Treći je pak Zlatni lav pripao Vitu Weisu za glumačku interpretaciju u predstavama: ''Brez solz za pedre'', ''Gospa Bovary'' i ''Heroj 1.0''.  Weis je tako u čak tri predstave pokazao moć studiozne, precizne i duhovite glumačke transformacije, scensku energiju i snagu da iznese noseću ideju predstave, svježe razumijevanje kazališta i promišljeno otvaranje granice među umjetnostima, čime artikulira senzibilitet i glas današnje generacije mlade kazališne publike i kazališnih profesionalaca, istaknula je Đikanović. Nagradu je Weisu predao Dimitrij Sušanj.

Ovogodišnja prestižna nagrada 17. međunarodnog festivala komornog teatra Zlatni lav, Grand Prix nagrada stručnog žirija pripala je predstavi "Gospođa Bovary" Slovenskog narodnog gledališča Nova Gorica, u režiji Yulie Roschine, a u kojoj glume Arna Hadžialjević, Gorazd Jakomini, Vito Weis, Blaž Valič, Sandi Pavlin i Vladimir Hmeljak. GRAND PRIX je preuzeo Vito Weis, a uručila mu ga je zamjenica umaškog gradonačelnika Floriana Bassanese Radin.

Agonija lutanja

- Istražujući dubine agonije besciljnog lutanja, upuštajući se u dubine priče, predstava otvara prostore istraživanja i izražavanja onkraj riječi, neizrečenoga, odsutnosti namjesto prisutnosti, neopipljivog, neosuđujućeg koje na svijet gleda srcem, istraživanja duše čovjeka i duše stvari vodeći nas čas do glumca, čas do ogoljenog kazališnog mehanizma, čas do načina pričanja priče, čas do načina uprizorenja ili do života rekvizita na sceni. Razvedenošću kazališnog jezika i inovativnošću razumijevanja izgrađuje svijet Flaubertovih junaka kao svijet vječne sadašnjosti koji je poharao ne samo duše Emme i Charlesa, nego i dušu modernog čovjeka zaustavljajući ga u moći transformacije, ispostavljajući tako svojim kazališnim viđenjem na neočekivan i otkrivajući način ovogodišnji moto festivala "u agoniji”, kaže Đikanović.

- Ovo je velika nagrada i drago mi je da je pripala ovoj predstavi, ekipnog duha, koja se bazira na istraživanju čovjeka i njegove duše. Ovu ću nagradu proslijediti u prave ruke, u kazalište, tamo gdje spada. Govor bi zaključio mišlju ''svi smo mi Emma Bovary'', kaže Weis. (Tea GRGIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter