Pučko otvoreno učilište "Augustin Vivoda" Buzet i Zavičajni muzej po 23. put zaredom otvorili su svoja vrata tradicionalnoj božićno-novogodišnjoj likovnoj izložbi kojom se, u blagdanskom ozračju, predstavljaju buzetski likovni stvaratelji: oni okupljeni u buzetskoj Likovnoj radionici, ali i oni koji djeluju izvan nje, a povezuje ih Buzeština, rođenjem, mjestom boravka i rada, osjećajem pripadnosti. Ovogodišnje izdanje prosinačke izložbe pod nazivom "Oslikano s radošću", u Murtićevoj galeriji u holu buzetskog Narodnog doma okupilo je 15 umjetnika, od kojih osam slikara, po tri kipara i fotografa i jednog predstavnika umjetničkog obrta, koji ukupno izlažu tridesetak umjetnina.
Najzastupljenija tema ili motiv, rekla je ravnateljica Učilišta Mirjana Pavletić, je onaj pejzažni. Po veličini formata, ističu se "Terre" akademskog slikara Harija Ivančića koji još jednom, nudi na ogled Istru viđenu okom umjetnika što gleda duboko, u samu srž njenog bića. Pejzažnim vizurama zaokupljen je i Boško Kedžo s dva zanimljiva akrilna rada s motivima planinskog krajolika.
Hari Vidović zastupljen je s tri motiva usnuloga starog gradića Pinguentuma, koji su likovnom rukom preneseni na platno i zanimljivim rješenjem uokvireni u jedinstvenu priču o prolaznosti. S dva uspješna pejsažna rada Jasmina Jerman dokazuje svoju likovnu nadarenost i spremnost da se suoči i s vrlo zahtjevnim izazovima.
Dragan Krbavčić se također predstavlja s dva rada od kojih je jedan na temu morskoga pejzaža - jedrenjak na olujnom moru - zaogrnut kapljičastom izmaglicom. Džana Ferzan podastire na ogled jedan iz niza svojih proljetnih i jesenjih triptiha, nudeći tako gledatelju smiraj, tišinu i tajanstvenost šume.
Od slikara koji su se pak odlučili za malo drugačije motive, tu su Srećko Sabljak koji se poigrao likovima i licima ljudi, neobičnim skupnim isprepletenim portretima, negdje na granici između figuracije i apstrakcije. Vladimir Orlić, u tehnici koloriranog crteža, jedini donosi sasvim prigodnu božićnu temu: djevojku u molitvi i svetu obitelj na okupu, kojima dočarava svoj doživljaj blagdanskog trenutka, likovno ga gradeći vrlo suptilnim emocijama i gestama.
Kipari su se opredijelili za različite motive. Sejan Jadrejčić nudi na ogled impozantnog orla u realističnoj figuraciji, dok Mladen Jurada istražuje anatomiju ljudske lubanje i puža u zahtjevnom materijalu - kamenu.
Vladimir Pernić ostaje vjeran drvu kao kiparskom materijalu te svojoj prvobitnoj pomaknutoj kugli, ovaj put dodaje ekstenzije, usporavajući tako njenu zamišljenu kretnju, njenu vrtnju u svijetu gdje je sve crno-bijelo ili jing i jang.
Goran Vukašin bavi se svojevrsnim umjetničkim obrtom. Motivi istarskih kućica izrađeni u kamenu prešli su u vertikalne oblike, u mozaične sličice, izrađene od usitnjenih istarskih skrila.
Najmlađi od tri umjetnička fotografa, Dejan Hren donosi vizuru buzetske kotline sa suptilnim prijelazima zamagljenih modrina. Vlatko Mrvoš se poigrao motivom drevnoga, već oronulog starogradskog portuna, dok kustos Zavičajnog muzeja Saša Nikolić izlaže dva chiaro-scuro motiva, dva noćna detalja staroga grada. Nikolić potpisuje cjelokupnu pripremu, dijelom i opremanje te postav ove izložbe, koju je otvorio buzetski gradonačelnik Siniša Žulić, a svojim nastupom glazbeno obogatila ženska vokalna skupina Vetta iz Vrha. (Napisala i snimila Gordana ČALIĆ ŠVERKO)