Borovecki: Pula je tada bila ozbiljan grad kojem je zavidjela Jugoslavija

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Najavljujuci pred novinarima preksutrašnji koncert Problema u društvu pjevaca Marina Piuka i basista Maurizija Di Capue, ogroman društveni utjecaj i trag koji je ovaj bend ostavio na kulturološkoj, politickoj, a ne samo glazbenoj sceni Pule istaknuli su glavni urednik Glasa Istre Ranko Borovecki i bivši direktor Arena Radija Damir Buric. Zajedno s Damirom Paladinom koncem 70-ih i pocetkom 80-ih oni su u ondašnjem glasilu Srednje škole "Branko Semelic" promovirali i bend i pulski novi val.

- Za razliku od danas, Pula je tada bila ozbiljan grad kojemu je zavidjela cijela Jugoslavija; imala je blizu Trst, imala je filmski festival, kriticki se progovaralo o društvu, kazao je u uvodu Ranko Borovecki te dodao da je tada Ljubljana imala Pankrte, Zagreb Azru, Rijeka Parafe, kasnije i Termite, Novi Sad Pekinšku patku, a Pula Probleme.

Kad smo kod Azre, Borovecki i basist Problema Maurizio Di Capua, inace cimeri za zagrebackih studentskih dana u prvoj polovici 80-ih, kazali da ih je posjecivao Johnny Štulic i da je Di Capua, nakon što je 1983. Azru napustio originalni basist Mišo Hrnjak, trebao postati basist Azre, ali da se to izjalovilo.

Prema mišljenju Boroveckog, da nije bilo Problema, ne bi bilo ni KUD Idijota, a možda ni Gustafa. Posebno je istaknuo Romea ?omliju kao skriveno blago pulske alternativne scene i Miru Kusacica kao važnog pojedinca pulske scene, a na rijeckoj Gorana Lisicu Foxa, koji je pišuci u Valu bio svojevrsni mentor Parafa, Termita, Grca.

Evociran je zajednicki koncert Parafa i Problema 19. studenog 1978. upravo u Uljaniku, koji je, kako je ustvrdio Borovecki, bio velik dogadaj ne samo za glazbenu, nego i za društvenopoliticku scenu.

Inace, Problemi su prvi nastup održali koji mjesec ranije u ondašnjem Domu mladosti "Savo Vukelic", a nakon osnivanja na ljeto '78. iza sebe su ostavili ukupno šest studijskih snimaka nastalih na prijelazu '79. i '80. u Zagrebu i Ljubljani.

- Dat cemo sve od sebe na koncertu, porucio je frontmen Problema Marino Piuko te naglasio da su njihove teme uvijek bile socijalnog karaktera, s kojima se svatko na svijetu može poistovjetiti.

Za njega je Borovecki kazao: "Ukoliko je Jugoslavija imala Johnnyja Rottena, onda je to bio Marino Piuko, ne samo po izgledu nego i po ponašanju, stavovima". Kazao je i da je Pula i tada bila provincija pa Problemi nisu imali pristup diskografskoj industriji, a to je i jedan od razloga što su prestali djelovati.

Basist i danas graficki dizajner Maurizio Di Capua tih je godina izradivao plakate za koncerte Problema, a nakon što je imenovao prvu originalnu postavu i naknadne dolaske novih glazbenika, posebno je oživio uspomenu na pokojnog sjajnog covjeka i gitarista Problema Valtera Dobrilovica Bucu.

Neslavne prilike s nastupima punk i novovalnih bendova u Uljaniku evocirao je Damir Buric kazavši da nakon tog koncerta Parafa i Problema u studenom 1978. drugi punk bendovi nisu mogli nastupati u Uljaniku.

Borovecki se nadovezao da je taj klub i propao nakon što više nisu održavani koncerti na terasi Uljanika. Posebno je odgovornim za to izdvojio Bruna Langera za kojega je rekao da je, iako je stasao u Uljaniku, iz egoisticnih razloga zatvorio njegovu terasu. (Z. ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter