Boris Malešević: Razlikovati se znači uspjeti

(Cropix)
(Cropix)

Životni susreti i suradnje ispisuju zanimljive priče. Jedna od tih priča je i ona o ulju koja je spojila poznatog dizajnera i poznatog poslovnog čovjeka i to ne u kakvom zagrebačkom uredu, burzi ili sastanku, već u – Istri, gdje obojica imaju kuće.

Poznati i svestrani hrvatski dizajner Boris Malešević dobitnik je ovogodišnje prestižne nagrade 'Red Dot', jedne od najutjecajnijih međunarodnih nagrada u svijetu dizajna, i to za ambalažu maslinova ulja B10-First Night. Malešević je nagradu dobio u kategoriji Communication Design, za branding i dizajn ambalaže za hranu, i to u jakoj konkurenciji radova koji su pristigli iz 46 zemalja.

Malešević je, između ostalog, bio dizajner kultnog Poleta, tjednika Danas, radio je dizajn za brojne banke, političke plakate, i to uvijek vrlo uspješno i zapaženo.

- Maslinovo ulje B10 - First Night koje ste Vi dizajnirali dobilo je nagradu Red Dot, koja postoji od 1955. i jedna je od najutjecajnih nagrada u svijetu dizajna. Najpoznatiji se kao autor političkih plakata, te po korporativnom dizajnu. Kako se dogodio taj izlet u gastro svijet?

- Već dugo želim raditi dizajn za prehrambene proizvode, naročito za male serije dobre i zdrave hrane. Nekako sam uvijek bio u poziciji dizajnirati sve drugo osim hrane, pa sam se potrudio da to ispravim. Kako nas ima dosta koji smo, isto kao i ja, "poluistrijani" tako je i naručitelj i vlasnik OPG-a iz Zagreba pa sam tako i ostvario dugoželjeni projekt. Inače smatram da su mali proizvođači puno skloniji prihvatiti moderniji dizajn nego veliki proizvođači, jer oni ne žele puno riskirati na tržištu. Malima je to način da se pozicioniraju i istaknu. Stara je maksima da "razlikovati se znači uspjeti".

- Kako je došlo do suradnje s naručiteljem?

- Naručitelj je u toj cijeloj priči najbitniji. Ako on nije u stanju prihvatiti drugačije rješenje onda je suradnja nemoguća. Mora se poklopiti puno toga, a moj naručitelj je htio nešto modernije i drugačije. Smatram da imamo dosta jako dobrih dizajnera koji su u stanju ponuditi hrabra rješenja, ali premalo naručitelja koji su ih spremni naručiti.

- Tradicija ili inovativnost? Kojoj vrsti pristupa težite prilikom kreiranja određenog pristupa?

- Ponekad je tradicija bitna polazna osnova s kojom se dizajner može poigrati, a modernost se nikada ne isključuje. Ne volim kada je neki proizvođač ili OPG započeo svoju priču prije pet godina i onda ide glumiti tradiciju. Dizajn mu izgleda kao da ga je naslijedio od oca, otac od djeda.... a etiketa je ustvari čisti "fake". Pogledajte vina iz tzv. Novog svijeta! Oni nemaju tradiciju jedne Francuske ili Italije, ali su im i etikete zato jako avangardne i kao da pričaju priču: Mi smo novi, probajte nas! Za pohvaliti je pristup većine vinara iz Istre koji uglavnom imaju moderne etikete i jako se razlikuju na polici od ostatka Hrvatske.

- O čemu vodite najviše računa prilikom odabira vrste dizajna i pristupa određenoj vrsti umjetnosti?

- O svemu vodim računa. O naručitelju, kupcu, tipografiji, boji... To jednostavno mora biti dio procesa dizajna.

- Kojom se vrstom dizajna najviše volite baviti - izradom plakata, oblikovanjem knjiga, ili pak industrijskim dizajnom?

- Nekako sam najbliži proširenoj stvarnosti dizajna, a to je branding i sl. kojemu je dizajn samo jedan element. Volim stvari sagledavati cjelovito, od imena pa do ključne poruke, dizajna... Volim raditi i sam vizualni identitet za već poznati brand i time sam se dosta bavio do sada. Jako me zanima dizajn interijera, namještaja, o tome dosta znam pa je i interes logičan... Prijatelji me zafrkavaju da znam za svaku stolicu koja postoji tko ju je dizajnirao i proizveo!

- Učestalo boravite u Istri. Zasigurno je Istra, zbog svoje raznolikosti, prepletanja kultura i umjetnosti, zahvalan teritorij za bavit se dizajnom jer pruža brojne mogućnosti?

- Imam kuću u okolici Svetvinčenta već jako dugo. Nikada prije se nisam susreo s obnovom kamene kuće pa sam tom poslu pristupio dosta temeljito. Danas znam mnoge tajne o obnavljanju istarske kuće, kako poštivati tradiciju, sačuvati duh, a opet biti moderan, svjestan trenutka u kojem živimo. Moja kuća je eklekticizam onoga što je bilo i onoga što je danas. Tako sam i doživio Istru, ljude koji drže do svoga, do tradicije i identiteta, a prihvaćaju nove ideje i nove izazove.

- Čime se trenutno bavite i koji su Vam planovi za budućnost?

- Trenutno radim na jednom projektu brandinga koji bi mogao biti dosta bitan za opću sliku Hrvatske i kao će ljudi doživjeti našu zemlju. Znate da ne postoji druga šansa za prvi dojam! (Vanesa BEGIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter