Dva Gripena švedskog Ratnog zrakoplovstva sletjela su na aerodrom Pleso, a iako nitko ne želi niti spomenuti mogucnost da se radi o reklamiranju aviona koji su ponudeni Hrvatskoj za kupnju, u oci bode cinjenica da su u manje od šest mjeseci na Pleso sletjeli i Eurofighter i Gripen. Dugorocnim planom razvoja oružanih snaga nabavka višenamjenskih borbenih aviona bila je predvidena do kraja sljedece godine, što bi znacilo da se vec sada krene u ozbiljniju raspravu oko odabira modela.
No, galopirajuca svjetska ekonomska kriza te njezine posljedice dovele su do službene odluke da se nabava zrakoplova do daljnjeg stavlja «na led». Aktivni MiG-ovi 21 tako ce nastaviti operirati na hrvatskom nebu, iako bi im prema specifikacijama proizvodaca rok upotrebe trebao isteci sljedece godine. Njihova ce operativna upotreba biti nastavljena najkrace do 2012. godine, kada se prema najoptimisticnijim najavama može razmišljati o pocetku procesa nabavke novog lovca.
Za sada su u utrci za novih 12 aviona HRZ-a pored Gripena i Eurofightera još i americki F-16, francuski Mirage F.1 te ruski MiG-29M2. Odavno se kroz medije, ali i dio vojnih struktura, najizglednijim kandidatima za kupnju od strane MORH-a drže Gripen i F-16, no nakon najava da bi prije svega Njemacka mogla ici u «dumping» cijena s Eurofighterom, niti model eurokonzorcija više nije neizgledan kandidat. Svi se iz vojnog sektora slažu s jednom stvari - krajnja odluka ovisit ce mnogo više o politici nego o struci.
Kupnja 12 vojnih aviona, što je posao od okvirno 700 milijuna eura «na cestu», važan je politicki biznis, kojim se pokazuje i buduce smjernice politike. Zbog toga je MiG-29M2, unatoc svojoj tehnickoj konkurentnosti kao i nižoj cijeni od Eurofightera i Gripena, kandidat s vrlo malom mogucnosti da bude avion s oznakama HRZ-a.