U njoj je figura pomalo dječačka, skriva pokoji kilogram viška, a modne ovisnike pretvara u frajere i ljude sa stavom. Jest, to je ta famozna bomberica ili pilotska jakna, koja je ponovno na velika vrata ušla u ovogodišnje modno proljeće kao jedan od deset ključnih trendova sezone.
Bomber jakna opako podiže ukupan vizualni dojam osobe koja ju odjene, a dodamo li joj detalje, poput Ray-Ban avijatorica, taj odjevni predmet postaje vrlo moćno oružje modne komunikacije.
U bomber jakni doslovce se pisala povijest: preciznije, u njoj ju je pisao američki general Douglas MacArthur, vrhovni zapovjednik savezničkih snaga u jugozapadnom Pacifiku, jedna od ključnih ličnosti pobjede saveznika u Drugom svjetskom ratu, koji je na ratnom brodu USS Missouri 2. rujna 1945. službeno prihvatio japansku kapitulaciju.
Legendarni su snimci MacArthura odjevenog u pilotsku jaknu s velikim našivenim džepovima (famozni model A-2), šapkom, lulom u ustima te obaveznim avijatoricama.
Leslie Irvin prvi je dizajnirao bombericu od ovčje kože: 1926. osnovao je tvrtku koja je postala glavni opskrbljivač Kraljevskih zračnih snaga Ujedinjenog Kraljevstva za vrijeme Drugog svjetskog rata.
Bomberica je s vremenom doživjela niz modifikacija te postala dio popularne kulture: nosili su je skinheadsi, hip-hoperi, postala je dio uniforme američkih policajaca, a iz muške garderobe preselila se u ormare milijuna žena.
Iako je uvijek aktualna, ove sezone ponovno je hit: osim klasične varijante, nosi se u svim mogućim bojama i materijalima. Dizajneri su je posuli cvijećem i printevima, osvanula je u pastelnim bojama te u luksuznoj varijanti, kao što predlaže Balmain.
Ove sezone hit je i varsity jakna (izvedenica iz Harvard University), koja je u suštini vrlo slična bomberici, uz dodatak slova na prednjici, prugica na pasici te rukavima u različitoj boji. Neovisno o tome za koju se varijantu odlučite, proljetno pravilo broj jedan glasi: bombardirajte se bombericom! (M. VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)
CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.