Bolje nikakav komentar, nego onaj koji je nikakav

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nedavno je u tiskanom obliku objavljen e-bonton - prvi hrvatski prirucnik za ponašanje na društvenim mrežama.

Stvaranje ove zanimljive knjižice potaknuo je Hrvatski Telekom, a kreirali su je korisnici društvenih mreža - fejsbukovci, tviteraši, blogeri i forumaši. Osim ovoga u tiskanom obliku, uskoro ce biti dostupno i besplatno elektronsko izdanje, na Planetu9.

Zanimljiva je povijest nastanka ovog prirucnika - na Facebook stranici HT-a pravila lijepog ponašanja predlagali su sami korisnici društvenih mreža. No, ovo izdanje nije i konacno - paralelno s kontinuiranim razvojem društvenih mreža nadopunjavat ce se i obnavljati jednom godišnje te ce tako definirati jasnije komunikacijske smjernice koje bi znacajno pridonijele boljem razumijevanju svih ukljucenih korisnika društvenih mreža.

Prvo izdanje e-bontona sadrži 130 odabranih pravila podijeljenih po kategorijama Facebook, Twitter i ostale društvene mreže. Koliki je interes domace online zajednice za ovaj prirucnik, dokazuje više od 600 prijedloga prikupljenih u samo tjedan dana, a najbolje je odabralo strucno povjerenstvo koje su sacinjavali clanovi - eksperti s iskustvom promatranja najraznovrsnijih oblika komunikacije kao meduljudske interakcije: dr. sc. Mirjana Krizmanic, dr. sc. Sandi Blagonic, Rajka Rusan, Boris Radoševic, Sanja Vale i Maja Weber.

- Buduci da u Hrvatskom Telekomu i sami intenzivno sudjelujemo u komunikaciji na internetu, posebno na društvenim mrežama, ponekad nailazimo na situacije u kojima bi postojanje jasnijih komunikacijskih smjernica znacajno pridonijelo boljem razumijevanju svih ukljucenih sudionika. Izdavanjem ovog prirucnika željeli smo svim postojecim i buducim korisnicima društvenih mreža omoguciti okvir za lakšu komunikaciju i snalaženje, rekla je Maja Weber, direktorica odjela za odnose s javnošcu HT-a.



Clanica žirija Rajka Rusan, novinarka i urednica Hrvatskog radija, zamijetila je da vecina prijedloga, iako su pristigli od mlade populacije, svjedoci o zadržavanju tzv. "starinskog", univerzalnog morala i na društvenim mrežama.

Tako se u e-bontonu mogu pronaci odgovori na pitanja poput: "Je li nepristojno ignorirati zahtjev za prijateljstvom na Facebooku", "Je li u redu pisati poruke za vrijeme rucka ili vecere", "Kada je previše kratica, smajlica ili lajkanja" i drugo.

A evo i nekoliko savjeta iz prvog hrvatskog e-bontona: "Bolje nikakav komentar, nego komentar koji je nikakav", "Ne piši ono što ne bi rekao i preko megafona na trgu", "Ne lajkaj sam sebi status, poveznicu ili sliku", "Ne obracunavajte se sa svojim neprijateljima preko fejsa - to rade kukavice!", "Nikad, ali baš nikad nemoj kao profilnu sliku staviti sebe u ogledalu kupaonice s napucenim usnama!".

"FB ce ti neprimjetno uzeti sate i sate vremena; zato je preporucljivo uzimati male obroke više puta dnevno", "Prestanite objavljivati postove LAKU NOC ili DOBRO JUTRO. Facebook ti nije muž ili žena da mu govoriš laku noc!", "Samo Chuck Norris može napisati što hoce i komentirati kako hoce", "Roditelji, imajte na umu da i vaša djeca imaju pravo na privatnost! Stoga ne objavljujte njihove fotografije bilo gdje".

Ipak, univerzalna poruka ovog prirucnika lijepog ponašanja za 21. stoljece poznata je odavno: "Ponašaj se prema drugima onako kako želiš da se drugi ponašaju prema tebi".


Podijeli: Facebook Twiter